תיק ההשקעות המומלץ של אופיר נבות מקרנות אקסלנס

אופיר נבות, מנהל תחום חו"ל, נותן עדיפות להשקעה בשוק המניות בארה"ב על פני שווקים אחרים ■ "גם אנחנו הופתענו מעומק החולשה המשתלטת על כלכלת גוש האירו"

אופיר נבות / צילום: תמר מצפי
אופיר נבות / צילום: תמר מצפי

מאז שאופיר נבות, מנהל תחום חו"ל במחלקת השקעות אקסלנס קרנות נאמנות, התארח במדור בחודש מאי האחרון, נהנו שוקי ההון בעולם ובארץ ממגמה חיובית, ומדד המעו"ף טיפס בכ-5%. נבות מסביר כעת, כי "החודשים האחרונים בשוק המניות התאפיינו בעלייה משמעותית בתנודתיות וביכולתם של משקיעים להכיל סיכון, נוכח שילוב בין אירועים גיאופוליטיים לנתוני מאקרו חלשים מן הצפוי".

במבט כעת על השוק מציין נבות, כי "יש עדיין עדיפות לבחינת השקעה בשוק המניות האמריקאי על פני שווקים אחרים, נוכח ציפיות להתחזקות הדולר, גיוון אפשרויות ההשקעה ועומקו של השוק, וביצועי החברות המעודדים כפי שמסתמן מעונת הדוחות הנוכחית".

בהתאם לדבריו, בתיק המנייתי הגלובלי שנבות מציג, הוא מגדיל במעט את חלקו של השוק האמריקאי, מ-65% ל-70%.

נבות מסביר כי "לאחר שכ-40% מהחברות בארה"ב דיווחו על תוצאות הרבעון השלישי, וכ-75% מהן הכו את תחזיות הרווח, ניתן לראות כי החברות האמריקאיות עדיין מצליחות לסחוט את לימון הרווחיות, בין אם כתוצאה ממחירי חומרי גלם נמוכים, או כתוצאה ממיזוגים ורכישות".

עוד הוא מוסיף, כי "בנקודת הזמן הנוכחית, השילוב של צמיחה בת-קיימא בארה"ב ודולר חזק עשוי לתת עדיפות דווקא למדדי הסמול קאפ והמיד קאפ, הממוקדים יותר בכלכלה המקומית, על חשבון מניות יצואניות גדולות. זאת משום שמדד ראסל 2000 עדיין רחוק בכ-5% משיאו, בהשוואה לכ-2.5% בלבד למדד S&P 500".

בין הסקטורים שנבות מציין כמעניינים להשקעה בשוק האמריקאי הוא מונה את ענפי הפיננסים, התעשייה, הבריאות והטכנולוגיה.

את חלק המניות האירופיות בתיק מקטין נבות מ-25% ל-20%, ואומר כי בביקורו הקודם במדור, ציינו באקסלנס את מדד דאקס הגרמני "כדוגמה לסלקטיביות הנדרשת מן המשקיעים בגוש האירו".

"אם להיות כנים", הוא מוסיף, "גם אנחנו הופתענו לרעה מעומק החולשה הרוחבית המשתלטת על כלכלת גוש האירו, ולכן אנו סבורים כי נכונה חשיפת חסר לאירופה גם בהמשך".

"עם זאת", הוא מסייג, "למשקיעי ערך עם אופק השקעה ארוך יותר נכון לבחון המשך השקעה בשני סקטורים מובילים שהזכרנו בפעם הקודמת - פיננסים ורכב".

נבות מזכיר כי "הבנק המרכזי האירופי פרסם לפני מספר ימים את תוצאות מבחני הלחץ, אשר הסירו חשש מהימצאותם של 'תפוחים רקובים' במאזני הבנקים הגדולים בגרמניה, באנגליה, בספרד ובצרפת. סקטור הפיננסים הנו הסקטור הכבד ביותר במרבית המדדים המובילים באירופה. לא ייתכנו ביצועי יתר של אירופה ללא גידול בביקושים לסקטור חבוט זה".

נבות מוסיף, כי הסקטור נמצא בפיגור של יותר מ-60% בתשואה בחמש השנים האחרונות, לעומת מדד יורוסטוקס 600, ולדבריו, "זהו פער גדול מאוד במונחים היסטוריים, שקשה להתעלם ממנו".

לגבי תעשיית הרכב באירופה מציין נבות, כי "גם כאן להערכתנו ייתכן פוטנציאל לאפסייד עם התאוששות נתוני המאקרו בשווקים המתעוררים, אך יש לקחת בחשבון ששיפור זה, ככל שיהיה, יהיה הדרגתי".

שווקים מתעוררים: הפוליטיקה השפיעה

את יתרת התיק, 10%, מותיר נבות ללא שינוי, ומפנה לשווקים המתעוררים. לדבריו, "את הטון לשונות הגדולה בביצועי השווקים השונים סיפק השנה האפקט הפוליטי. הודו הייתה הראשונה שהובילה את מהלך העליות, לאור זכיית מפלגת האופוזיציה בבחירות. רוסיה סבלה מהסתבכות בחצי האי קרים. בברזיל, זכייתה המחודשת של הנשיאה המכהנת, דילמה רוסף, הביאה למכירות חדות בשוק המניות ולפיחות במטבע הריאל המקומי, שהביעו את חוסר שביעות רצון המשקיעים מהתוצאות".

"לעמדתנו", הוא מוסיף, "על רקע האי-ודאות אנו סבורים כי קיימת אטרקטיביות גדולה יותר בהשקעה בשווקים יציבים יותר ברמה הפוליטית, כמובן עם עדיפות לכלכלות עם עודף תקציבי, מטבע מקומי יציב ומאזן תשלומים חיובי. הנחות בסיס אלו גוזרות עדיפות לשווקים באסיה על פני השווקים באמריקה הלטינית". עם השווקים האסייתיים שאותם מזכיר נבות נמנים אינדונזיה, הפיליפינים, ווייטנאם, תאילנד, הודו וסין.

לסיכום מדגיש נבות, כי "בהנחה שהתנודתיות הגבוהה תמשיך ללוות אותנו גם בחודשים הקרובים, אחד האתגרים העיקריים של משקיעים יהיה הימנעות מביצוע החלטות השקעה מהותיות בסמוך לנקודות קיצון בתנודתיות, לטובת עבודה כנגד מגמה".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

עושה שוק
 עושה שוק