עוד ספונסר קטארי לפריז סן-ז'רמן

הקבוצה הצרפתית חתמה על הסכם השווה 8 מיליון אירו בעונה עם ביה"ח המתמחה ברפואת ספורט, וממוקם בדוחא

נאסר אל-חלאיפי מנכ"ל פריז סן-ז'רמן / צלם: רויטרס
נאסר אל-חלאיפי מנכ"ל פריז סן-ז'רמן / צלם: רויטרס

קטאר ממשיכה לחזק את הקשרים המסחריים עם מועדון הכדורגל פריז סן-ז'רמן. העיתון "לה פריזיאן" מדווח כי הקבוצה הצרפתית חתמה על הסכם חסות יוצא דופן עם אספטר (ASPETAR) - בית חולים המתמחה בפציעות ספורט וממוקם בדוחא, בירת קטאר.

ההסכם הוא לשלוש שנים ומוערך ב-7-8 מיליון אירו לעונה. מנהל בית החולים, חאקים חלאבי, היה בעברו הרופא של סן ז'רמן. בית החולים הוא חלק מקריית ספורט ענקית בדוחא, שכוללת בין היתר אצטדיון כדורגל. כזכור, האלופה הצרפתית שייכת מאז קיץ 2011 למשפחת המלוכה של קטאר באמצעות QSI - זרוע ההשקעות של קטאר.

ספונסר קטארי נוסף של פ.ס.ז' הוא הבנק Qatar National Bank. הקשרים הללו לא הצליחו לעמוד במבחן של אופ"א, שקבעה לפני כחצי שנה כי הזרמת ההון של הקטארים לפ.ס.ז' לא עומדת בתקנות הפייננשל פייר-פליי. בין היתר קבעה אופ"א כי הסכם החסות עם משרדת התיירות הקטארי, בסך 200 מיליון אירו בעונה, אינו משקף את השווי האמיתי של ההסכם והוא מנופח ונועד לעקות את התקנות של אופ"א.

בעקבות הפרות אלו הטילה התאחדות הכדורגל האירופית על המועדון קנס בסך 60 מיליון אירו. על-פי דיווחים בצרפת, פ.ס.ז' מעמידה העונה תקציב שיא בתולדותיה- 490 מיליון אירו, הרבה מעל הבאה אחריה מונאקו שמעמידה תקציב של 160 מיליון אירו.