מנהל פעילות טושיבה ישראל: לא נסגור פעילות הלפטופים

דוד אבקסיס ל"גלובס": "לטושיבה ישראל אין שום כוונה להפסיק את פעילותה בתחום המחשבים הפרטיים בישראל, יתרה מכך טושיבה תגדיל את הפעילות שלה בישראל ב-2015, תשיק מוצרים חדשים ותתקוף בכל החזיתות של השוק"

המשך פעילות טושיבה ישראל בשוק הלפטופים הפרטי נמצאת תחת חוסר בהירות בחודשים האחרונים, לאחר שהחברה היפנית הודיעה שהיא הולכת להפסיק לשווק לפטופים לקהל הצרכניים הפרטי (B2C) והיא תתמקד רק בקהל העסקי (B2B).

בהודעה של טושיבה נכתב בזמנו, כי היא מעוניינת לבצע רה ארגון של חטיבת המחשוב העסקית שלה, במטרה לשלוט בתנודתיות בעסקי הלפטופים לקהל הפרטי, באמצעות צמצומים משמעותיים, כולל נסיגה משווקים מסוימים. במסגרת השינויים, טושיבה הודיעה כי תקטין את מספר בסיסי המכירות ברחבי העולם מ-32 ל-13. טושיבה גם הודיעה על פיטור 900 עובדים בתוך שנה, יותר מ-20% ממצבת כוח האדם.

היום (ד') מספר בשיחה ל"גלובס", דוד אבקסיס, מנהל פעילות טושיבה בארץ, שאין כוונה לסגור את פעילות הלפטופים בארץ והוא יכול להבטיח שהיא תישאר פעילה בשנים הקרובות. "לטושיבה ישראל אין שום כוונה להפסיק את פעילותה בתחום המחשבים הפרטיים בישראל, יתרה מכך טושיבה תגדיל את הפעילות שלה בישראל ב-2015, תשיק מוצרים חדשים מטאבלט ועד מחשבי 17 אינץ' לשוק הפרטי (קונסיומר) ולשוק העסקי. היא תמשיך ותתקוף בכל החזיתות של השוק".

על-פי נתוני חברת המחקר IDC ישראל, נתח השוק של טושיבה בקטגוריית הלפטופים עמד ברבעון השלישי של השנה על 6.5% והיא דורגה במקום החמישי. מדובר בעלייה של 34% במכירות, מ-3,094 יחידות ל-4,146 יחידות. אולם כשמשווים את נתוני המכירה של טושיבה לאלו של שתי היצרניות הגדולות, אפשר להבין שיש לה עוד הרבה לאן לגדול. לנובו מכרה ברבעון השלישי 20,473 יחידות, כאשר המכירות ב-Dell עמדו על 17,307 יחידות.