גל מקל למכבי? לאירופה?

מכבי ת"א מפעילה לחץ על הרכז. הוא יושב בפלורידה, מתאמן, ומחכה להצעה מקבוצת NBA; אבל זה לא יימשך יותר מדי, הוא יחתוך את זה בחודש הקרוב

גל מקל / צילום: רויטרס
גל מקל / צילום: רויטרס

הסיטואציה שמכבי ת"א נקלעה אליה (מערבולת הפסדים) ביחד עם הסיטואציה שגל מקל תקוע בה (ללא קבוצה ב-NBA), הביאו לחיבור המתבקש: מה הסיכוי שמקל יצטרף כבר העונה למכבי ת"א? החיבור הזה לא מופרך. קודם כל כי מבחינה מעשית הוא כבר קיים - בימים האחרונים מפעילה מכבי לחץ כבד על הרכז. מבחינת מכבי, מקל יפתור לה המון בעיות: הוא לא רק שחקן מצוין בעמדה שהיא חייבת, אלא גם יסגור לה את הבור שנוצר בעמדת הישראלים אחרי הפציעה של גיא פניני.

מקל נמצא בימים אלו בטמפה שבפלורידה, תחת אימונים אישיים אצל "הגורו" הקבוע שלו ושל עמרי כספי - המאמן דייויד ת'ורפ. הוא לא רוצה למהר. הוא מעדיף למצות עד תום את הניסיון למצוא קבוצה ב-NBA. הוא מתאושש מפיאסקו כואב עם אינדיאנה פייסרס, שנפל בגלל כמה שעות הפרש בין הזמן שהיה אמור לקבל את ויזת העבודה שלו לבין הדד-ליין שקיבלה אינדיאנה מה-NBA להחתים שחקן נוסף בסגל.

בסביבתו של מקל הפכו את העולם כדי לקצר את הזמן שיאפשר לו לקבל רשיון עבודה ואף נעזרו באחד מעורכי הדין הטובים ביותר בארה"ב בתחום, אבל הפייסרס שהיו בלחץ אדיר בגלל סגל חסר מאוד העדיפו שלא לקחת סיכון והחתימו רכז אחר רגע לפני הדד-ליין (איי.ג'יי פרייס). הסיטואציה עם אינדיאנה חיסלה לו עוד אופציה: מקל החזיק ביד במקביל הצעה מאוקלהומה סיטי, אבל ברגע שהחליט ללכת בכל הכוח על הפייסרס, הת'אנדר החתימו שחקן אחר - והישראלי נותר בלי כלום ביד.

מבחינה כלכלית, הסיטואציה של מקל טובה ומורידה ממנו המון לחץ. לא משנה מה יקרה - אם יילך לאירופה או ימצא קבוצת NBA אחרת, החוזה המובטח שלו בדאלאס מאבריקס יסדר לו בשנתיים הקרובות שכר של 1.7 מיליון דולר ברוטו. בכל קבוצה שבה יחתום, ולא משנה איפה, השכר שיקבל יתווסף לשכר המלא מדאלאס. לא יהיו קיזוזים בגלל החוזה החדש ולא כלום.

מצד שני, בסביבתו של השחקן כבר מתחילים לדבר במונחים של זמן. איפשהו עד סוף נובמבר. אולי עוד שבוע או שבועיים מעבר לזה. זה הזמן שמקל ירצה להמתין להתפתחויות מה-NBA. הוא מאמין שמשהו ייפול לטובתו בסופו של דבר. הווייבים עליו בארה"ב טובים, כך משדרים בסביבתו: היה לו פרה-סיזן טוב מאוד, הוא מופיע גבוה מאוד ברשימות של הרכזים שמחכים לקבוצה; ועובדה שאחרי שנחתך מדאלאס היו לו מיד שתי הצעות ביד, כולל הצעה שנפלה אך ורק בגלל כשל טכני.

אבל אם בחודש הקרוב לא ייפול משהו בחכה, מקל יחזור לאירופה. הוא מוכן לזה. מכבי מבחינתה תדאג להמשיך לשבת לו על האוזן וללחוץ, כמו שהיא יודעת.