חשד לשורה של מעשי שחיתות ע"י ועד עובדי תע"א

אורי יוגב דורש מתע"א למנות בודק חיצוני שיבדוק את ההפרות לכאורה

אורי יוגב / צלם: איל יצהר
אורי יוגב / צלם: איל יצהר

מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, דורש מהנהלת התעשייה האווירית למנות בודק חיצוני לחקור את הנעשה בחברה, לאור שורת תלונות המצביעות על הפרות חמורות של סדרי מינהל תקין על-ידי חברי ועד העובדים - מקרים שלא טופלו על-ידי ההנהלה בחומרה הנדרשת.

במכתב ששיגר בסוף השבוע ליו"ר התעשייה האווירית, רפי מאור, כותב יוגב כי "הטיפול בתלונות מעלה חשש כי הביקורת בנושאים האמורים לא נכנסה לשורשם של דברים, וכי הצעדים שננקטו היו סמליים בלבד. לאור חומרת הדברים, ומאחר שעד כה לא מצאנו כי ננקטו הצעדים הנדרשים, אבקשך כי דירקטוריון החברה ידון בעריכת ביקורת חקירתית חיצונית בנושא, הן כדי למצות את הטיפול במקרים המובאים בדוח והן כדי לברר אם המקרים מייצגים דפוס של התנהלות קיימת בחברה".

מדובר בין היתר ב-3 תלונות שהוגשו כנגד מוטי פרץ, חבר ועד העובדים בתעשייה האווירית, המועסק בדרגה ניהולית בכירה בחברה. התלונות הן על-כך שפרץ נוהג באלימות ומאיים על עובדים בחברה; על כך שפתח קורס פיקטיבי במטרה לזכות את עצמו ומקורבים בגמול השתלמות; ועל כך שבנו כפוף אליו מינהלית, למרות שבאופן פורמלי הוא מועסק בחברת אלתא.

התלונות נבדקו על-ידי מבקר הפנים בחברה ונמצאו מוצדקות, אך ההליכים המשמעתיים נגד פרץ היו חלקיים, במקרה הטוב.

מקרה נוסף הוא תלונה כנגד חבר הוועד מאיר כהן, העובד כממונה על הבטיחות במפעל אלתא, שנטען כי בפועל הוא מקדיש את עיקר זמנו לקריירה פרטית כמשפטן.

מקרה שלישי עוסק בחבר הוועד אלי כהן, שקיבל אישורים להשפץ את לשכתו בעלות כוללת של 318 אלף שקל - פי ארבעה מהסכום המקובל במקרים דומים. במסגרת השיפוץ הותקנה מקלחת, שירותים פרטיים במפרט מיוחדת מכשירים חשמליים, דלתות יקרות ועוד.