עובד לשעבר בלאומי קארד: "אנשים שם פוטרו בצורה מגעילה"

העובד לשעבר אהרון בראיון לרדיו "קול ברמה": "מבצעי ניסיון הסחיטה מחזיקים בפרטים של 1,200 לקוחות - כולל קודקודי המשק" ■ "קל להוציא משם דברים החוצה, אין הצפנה, לכולם יש גישה - הממשק עובד בקבצי אקסל"

עובד לשעבר בחברת לאומי קארד טוען היום (א') כי ניסיון הסחיטה של העובדים לשעבר שנעצרו, אשר איימו לחשוף פרטי לקוחות, חמור בהרבה ממה שחושבים. לדבריו, אותם עובדים לשעבר מחזיקים בפרטים אישיים של לקוחות רבים, בהם בכירים במשק, ומדובר בפרטים יותר חשובים מפרטי כרטיסי אשראי.

"אני מכיר אותם", אמר היום העובד לשעבר אהרון בראיון לרדיו "קול ברמה". "שניים מתוך הנאשמים שכבר פורסמו בתקשורת - אני מכיר באופן אישי, הם חברים טובים שלי... מדובר בלקוחות שהשווי שלהם למעלה ממיליון דולר... כ-1,200 לקוחות".

אהרון טוען כי "לא נראה לי סביר שהם הצליחו להשיג פרטי כרטיסי אשראי", אלא "מידע על הטיולים שלהם, כי מדובר בצוות שהם גם עושים, הם מזינים להם בעיקר נסיעות, טיסות, יאכטות, מלונות... אותם אנשים חושפים את כל החיים שלהם לנציגים האלה, כי הם סומכים עליהם. לדעתי הם לקחו את הפרטים, את הנתונים של הביקורים, וזו סחיטה הרבה יותר גרועה מכרטיסי אשראי, כי זה החיים האישיים שלהם".

אהרון טוען כי מדובר ב"אנשים מפורסמים - פוליטיקאים, חברי כנסת, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט... אני זוכר מלא מלא מפורסמים שהיו ברשימה... אני מכיר את כל הגדולים - אקירוב, נוחי דנקנר עוד בזמנים הטובים, אילן בן-דב, זיסר... כל הקודקודים של המשק".

בתשובה לשאלה אילו פרטים אישיים החזיקו החשודים, ענה אהרון: "תבין שכאשר האנשים האלה נוסעים לחו"ל, הם לא נוסעים כמוך וכמוני בטיסת צ'ארטר באיזי ג'ט. הם לוקחים לרוב טיסות פרטיות או יאכטות, נוסעים ברכבים מפוארים, והם מעבירים את כל המידע, את כל הנסיעות, את כל הפגישות העסקיות - הכול עולה ללאומי קארד. הממשק הזה עובד בצורה של קבצי אקסל, זה לא מוצפן, לכל אחד בצוות יש גישה לזה, מאוד קל להוציא את הדברים האלה החוצה, זה לא מוצפן בכלל. אני ישבתי בצוות, יכולתי בלחיצת כפתור אחת להדפיס את כל הטיולים של כל ראשי המשק, לשלוח אליי למייל האישי, עד שמישהו עולה על זה מהבקרה יעברו יומיים. מה תעשה אז?".

אהרון מספר על יחס גרוע מצד החברה לעובדים שפוטרו, כאשר כידוע החשודים הם עובדים לשעבר בלאומי קארד, וידוע כי לפחות אחד מהם פוטר. לדברי אהרון, "היחס לצוות גרוע מאוד. אנשים שם פוטרו בצורה מאוד מגעילה".