נעילה חיובית בבורסה; מניית פועלים עלתה ב-2.4%

ביפן דווח היום על גלישת הכלכלה השלישית בעולם למיתון ברבעון השלישי של השנה ■ שר האוצר לערוץ 10: "אני לא איימתי לפרוש מהממשלה"

בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ב') בעליות קלות של עד 0.18%, על רקע עליות באירופה, ומגמה יציבה יחסית בוול סטריט. ביפן דווח היום על גלישת הכלכלה השלישית בעולם למיתון ברבעון השלישי של השנה. מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל.

"הצמיחה השלילית מדאיגה", אמר שר האוצר יאיר לפיד היום, בעקבות שאלות הח"כים על נתוני הלמ"ס שפורסמו אתמול, לפיהם התמ"ג ירד ברבעון השלישי של השנה בשיעור של 0.4%. לדברי לפיד, "מדובר ברבעון שמתוכו מעל 50 יום היה מבצע שבו נפלו טילים ושיתקו את המשק, ואני לא זוכר מתי פעם אחרונה סגרו את נתב"ג. היה לכך אפקט שלילי חזק מאד. אנחנו עומדים מאחורי תחזית הצמיחה שלנו - קשה לדעת לגבי רבעון אחד אם זו אינדיקציה להמשך, אבל זה מדאיג אותנו. אני מזכיר שתחזית הצמיחה של האוצר היא השמרנית מכולם - צמיחה של 2.8%. בנק ישראל צופה צמיחה של 3% וה-IMF צופה צמיחה של מעל 3%".

לפיד ניסה אתמול בראיון לערוץ 10 להוריד את גובה הלהבות במשבר הקואליציוני שפרץ סביב אישור התקציב וחוק הלאום ואמר: "אני לא איימתי לפרוש מהממשלה, כך שזה לא איום רציני. אנחנו הגשנו לממשלה תקציב, אולי התקציב החברתי ביותר שהיה פה מזה שנים. הממשלה אישרה את זה, רה"מ תמך בזה והצביע בעד, והממשלה עכשיו צריכה להעביר את זה. אני לא רואה שום סיבה - לא לאיומים ולא לפירוק של ממשלות. מדינת ישראל לא זקוקה לבחירות בעת הזאת".

לראשונה מאז שנת 2009 - כלכלת ישראל רושמת צמיחה שלילית: על פי הלמ"ס אתמול, התמ"ג בישראל ירד ב-0.4% ברבעון השלישי של השנה בשל נזקי מבצע "צוק איתן". הירידה בתמ"ג ברבעון השלישי מגיעה לאחר עלייה של 2.2% ברבעון השני וצמיחה של 3.2% ברבעון הראשון של 2014. [להרחבה נוספת - לחצו כאן]

מניות במוקד

מניות הבנקים נסחרו בעליות לקראת פרסום הדוחות שלהם בימים הקרובים. נציין את לאומי והפועלים . בנק מזרחי טפחות יפרסם תוצאות מחר, ביום רביעי יפרסם הבינלאומי וביום חמישי צפוי בנק דיסקונט לפרסם תוצאות.

בשנתיים הקרובות מתכננת קבוצת פוקס לפתוח עוד 119 חנויות, שלאחר פתיחתן תחזיק הקבוצה ב-535 חנויות קמעונאיות ב-12 רשתות אופנה, הנעלה וטיפוח. המשמעות היא כי פוקס תגדיל ב-38% את מספר החנויות שהיא מפעילה היום, כאשר גידול של 7.5% יגיע מהעברת המותג MANGO לידי הקבוצה.

גולף דיווחה הבוקר כי הרווח התפעולי ברבעון השלישי של השנה הסתכם בכ-2.5 מיליון שקל (1.4%מהמכירות) לעומת 11.5 מיליון שקל (6.7% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד.

אינרום דיווחה היום כי הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון השלישי הסתכם בכ-22 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-18 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-18%.

אלביט מערכות הודיעה היום כי זכתה בחוזה לאספקת מערכות הגנה מבוססות לייזר אינפרה עבור השלב הראשון של תכנית חיל האוויר הגרמני למערכות הגנה עצמית למטוסי איירבוס A400M החדשים של החיל. החוזה, שהנו בסכום שאינו מהותי לאלביט מערכות, יבוצע במהלך כשנה אחת.

אחרי האיומים באים המעשים: הנהלת כיל הודיעה אתמול ל-144 עובדים מחברת תרכובות ברום שבנאות חובב על הפסקת עבודתם. בכיל הסבירו את המהלך בחלק מהמהלכים לייעל את פעילות החברה בישראל ולייצר לה "נקודות איזון חדשות" - בין השאר בעקבות ההמלצות של ועדת ששינסקי 2.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]