נתניהו נפגש עם ליברמן כדי ליישב את המשבר סביב התקציב

(עדכון) - שר החוץ: "קיימות רק שתי אופציות - או ממשלה נוכחית או בחירות" ■ "גם אם יציעו לי להיות נשיא כדור הארץ אני לא נכנס לקואליציה עם מרצ"

אביגדור ליברמן / צילום: יואב דודקביץ'
אביגדור ליברמן / צילום: יואב דודקביץ'

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב עם שר החוץ אביגדור ליברמן במטרה לנסות ליישב את המשבר הקואליציוני סביב תקציב המדינה. בהמשך צפוי ראש הממשלה להיפגש גם עם שר האוצר יאיר לפיד.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, סתם היום את הגולל על אפשרות להקמת קואליציה חלופית כבר בקדנציה הזו. "קיימות רק שתי אופציות: או ממשלה נוכחית או בחירות", אמר יו"ר ישראל ביתנו בפתח ישיבת הסיעה בכנסת. "זה הדבר הכי הגיוני. גם אם יציעו לי להיות נשיא כדור הארץ אני לא נכנס לקואליציה עם מרצ", הסביר ליברמן.

לדבריו, קואליציה חלופית אינה אפשרות סבירה, "אבל אנחנו מקווים שהיא וראש הממשלה יידעו להסתדר ולמצוא את הפשרה הנחוצה או את הטונים הנכונים. כרגע ההסלמה בהתבטאויות לא מוסיפה. אני חושב שאנחנו המפלגה היחידה שיאן לה אולטימאטומים. אנחנו לא מאיימים ומשתדלים לא לריב עם אף אחד". ליברמן הבהיר כי לדעתו לאחר הבחירות לא יהיה שינוי דרמטי. "אולי השינוי הדרמטי אם יהיה שלוש המפלגות של המחנה הלאומי - ישראל ביתנו הבית היהודי והליכוד יגיעו יחד ל-60 מנדטים".

ליברמן הוסיף: "לא הייתי ממליץ להכניס את המדינה למערבולת של בחירות". באשר לפיצוץ היום בוועדת הכספים שנגרם לאחר שחברי סיעתו קיבלו הוראה לצאת מהדיון, אמר ליברמן כי "תקציב זו חבילה שלמה. זה לא דברים נפרדים. ככה זה היה תמיד ואנחנו רוצים לוודא שיש הסכמות. אני לא פוסל אף אחד ולא מתנגד לאף אחד, אני מנסה להיות ענייני גם כשאנחנו מתנגדים לסעיפים. אני מסיכם שהאווירה לא טובה והספינים ששוחררו בסוף השבוע על קואליציה חלופית לא היו טובים. אין קואליציית אנטי ביבי. אנחנו בטח לא חברים בקואליציית אנטי ביבי. מנגד אני גם לא פוסל אף אחד, לא את ציפי, יאיר או בוזי, גם לא את בנט, גם לא את החרדים".

שר החוץ הסביר את התנגדותו לצירוף החרדים לקואליציה ואמר כי "אני חושב שזה לא נכון ממשלה חלופית. בזמנו בנט מנע את כניסת החרדים לממשלה, ועכשיו אחרי שנתיים זה מאוחר לעשות שינויים. זה או קואליציה נוכחית או בחירות".

לפיד: "אני לא מקים שום ממשלה חלופית וכל השמועות האלה הן קשקושים"

גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר בפתח ישיבת סיעתו כי זו לא העת להקדמת הבחירות. "זה לא הזמן לבחירות ותרגילים קואליציוניים, אני לא מקים שום ממשלה חלופית וכל השמועות האלה הן קשקושים", אמר. "הציבור מצפה מאיתנו לאחריות והמדינה נקרעת. את כל המחלוקות אפשר לפתור בשעתיים של דיונים עניינים", אמר לפיד.

"יש גל אלימות ברחובות, באבו סנאן, בכפר כנא, ברחובות ירושלים, במגרשי הספורט. יש גם פה בכנסת שיח מתלהם ואלים שמנוגד לעצם התפיסה של חיים משותפים. זה לא הזמן לאינטרסים פוליטיים. אפשר לפתור את הכל בשעתיים של דיון ענייני, אם מה שמעניין את כולנו זה טובת המדינה ואזרחיה. אנחנו צריכים לפתור את משבר הדיור, אנחנו צריכים להוריד את יוקר המחייה. צריך להתעסק במהות. האחריות שלנו היא לדאוג לחברה הישראלית, לשכבות החלשות ולמעמד הביניים. וזה מה שעשינו בתקציב הזה.

"אני לא אתן את ידי לשינויים בתקציב שיגרמו בסוף לקיצוץ שיפגע בקידום החינוך, הבריאות והרווחה או להעלאת מיסים בגלל לחצים פוליטיים, שיקולים זרים ואינטרסים פנימיים כאלה ואחרים".

קרקס פוליטי / איור: טל אביב
 קרקס פוליטי / איור: טל אביב