לפיד הגיש ערר על הצעת החוק למשכנתא במימון של 90%

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, יוזמת החוק: "מי שמקבל החלטה לעצור חוק כזה לא היה ולא יהיה קרוב להבין מה זה מעמד ביניים בישראל"

יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור
יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור

לאחר שהצעתה של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) לאפשר משכנתא של עד 90% מערך הדירה עבור רוכשי דירה ראשונה אושרה אתמול בוועדת שרים לחקיקה, חרף התנגדות האוצר, היום (ב') הגיש נגדה שר האוצר יאיר לפיד ערר.

"מצער מאד ששר האוצר שמצהיר השכם וערב עד כמה מעמד הביניים חשוב לו, בא ועוצר הצעת חוק שהיוותה בשורה אמתית לכל כך הרבה זוגות צעירים ואזרחים מהשורה שהיו יכולים בעזרתו להפוך את חלום רכישת הדירה הראשונה למציאות", אומרת לוי-אבקסיס.

לדבריה, "הצעת החוק הזו זכתה לתמיכה מכל סיעות הקואליציה ומי שהתנגד לה היו דווקא שרי יש 'עתיד', אותה מפלגה שמתיימרת לייצג את מעמד הביניים. מי שמקבל החלטה לעצור חוק כזה לא היה ולא יהיה קרוב להבין מה זה מעמד ביניים בישראל, וכנראה לא יבין לעולם מה זה אומר לעבוד קשה ולהשתכר בכבוד אבל לא להשיג הון עצמי גבוה מספיק כדי לרכוש דירה בישראל אלא אם נולדת במקרה להורים עשירים.

"מאחר ומדובר בחוק שחשוב לישראל ביתנו כולה ובמיוחד ליו"ר המפלגה, שמאד מאמין בחוק הזה ולא בכדי בחר בו כחוק הראשון שעלה בוועדת שרים במושב הכנסת הנוכחי, אני מאמינה שלא ייתן להצעת החוק הזו להתמסמס, כפי שרוצים לעשות במשרד האוצר".