מלחמת גוג ומגוג בקרב יצרניות הסמארטפונים בעולם

בקרב על כיסו של הצרכן בשוק הכי רותח בעולם, הכפפות הוסרו כבר מזמן ■ סמסונג מלגלגת על אפל, אפל עוקצת את סמסונג, ומיקרוסופט צוחקת על שתיהן

סמארטפון / צילום: רויטרס
סמארטפון / צילום: רויטרס

תורים ארוכים משתרכים בחנויות אפל מאז השקת אייפון 6 ואייפון 6 פלוס. חובבי האנדרואיד של סמסונג מחכים בכליון עיניים להשקת הגלקסי 6S, ולא צריך להיות נביא כדי לצפות שברגע שזה יקרה יעלה רף ההיסטריה, והם יתנפלו על החנויות כדי לרכוש אותו.

הכול יחזור על עצמו כשיושק האייפון 7. שוב נראה את התורים מחוץ לחנויות בשעות בלתי הגיוניות, ובני המזל שהצליחו לרכוש את המכשיר המשוכלל יהפכו למלכים ליום אחד. או יותר.

לדחף שלנו להחליף סמארטפון בעלות של מאות דולרים בכל פעם שיוצא דגם חדש, אחראיות במידה רבה מחלקות השיווק של יצרניות וחברות הסלולר הגדולות בעולם. שם עובדים קשה מאוד כדי להפוך את הסמארטפון החדש שהן השיקו זה עתה לסמל סטטוס נחשק שאתם פשוט חייבים לקנות, ומהר, לפני שייצא דגם חדיש יותר.

כל השקה של סמארטפון דגל, למשל גלקסי S5 של סמסונג, G3 של LG וגולת הכותרת - אייפון חדש של אפל, מלווה בקמפיינים עצומים.

סמסונג היא כנראה שיאנית הפרסום. השקת מכשיר חדש היא אצלה בגדר יציאה למלחמה וכיבוש כל שטח פרסום פנוי, החל מטלוויזיה, דרך שלטי חוצות ועד באנרים באינטרנט.

ב-2013, למשל, השקיעה סמסונג לא פחות מ-14 מיליארד דולר בקמפיין השיווקי להשקת הגלקסי S4. באפל השקיעו באותה שנה מיליארד דולר בקמפיינים לאייפון 5.

המלחמה הפרסומית בין סמסונג ואפל מתרחשת בעיקר מעבר לים. סמסונג השיקה בשנים האחרונות, באופן עקבי, קמפיינים באינטרנט העוקצים את בעלי האייפון, תחת הסלוגן "הדבר הגדול הבא כבר כאן" - כשהכוונה היא כמובן לסדרת הגלקסי S, המושקת מדי שנה כמה חודשים לפני האייפון. החברה הדרום-קוריאנית שחררה לרשת סרטוני וידיאו, המציגים את מעריצי אפל יושבים בתורים הארוכים ליד חנויות החברה האמריקאית ומתפעלים מהיכולות של דגמי הגלקסי S.

*** הכתבה המלאה - במגזין "פירמה" המחולק למנויי "גלובס"