יו"ר ההסתדרות: "גם עם 5,300 ש' אי-אפשר לגמור החודש"

אבי ניסנקורן בוועידת התעשייה באילת: "הממשלה מתעסקת עם תיירות מרפא במקום פערי שכר ועובדי קבלן" ■ "אני לא מבין את המלחמות בממשלה. כל אחד רוצה רפורמה על שמו, חושב על הבחירות ורוצה להיות ראש ממשלה"

אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי
אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התייחס הבוקר (ה') בוועידת התעשייה המתקיימת במלון הרדוס באילת, לסכסוך העבודה הכללי שהוכרז במשק, ולנושא שכר המינימום אותו דרש להעלות ב-25% מ-4,300 ל-5,300 שקל בחודש. "צריך להגיד את האמת, המדינה לא מצליחה להתמודד עם יוקר המחיה. 20% מהוצאת משק-בית היא על נדל"ן, ואם יפתרו את בעיית הנדל"ן יפתרו את הבעיה, אבל זה לא קורה. פערי השיוויון הם בעיה חמורה נוספת. היום אחד משבעה אזרחים מרגיש שהוא עני.

"מנתוני הביטוח לאומי עולה, כי 25% מהעובדים השכירים מרוויחים עד 4,300 שקל. זה 700 אלף משפחות. הם מרוכזים בפריפריה ובאוכלוסיה החרדית והערבית. איפה פערי הכנסות? איזו מדינה אנחנו רוצים בסוף? עם פערים גדולים או שיוויניות גדולה? האמת היא שלממשלה לא אכפת. אני לא מבין את המלחמות שלהם, על מה הם רבים, לא מבין מה מעניין אותם, כל אחד רוצה רפורמה על שמו, חושב על הבחירות ורוצה להיות ראש ממשלה. גם עם 5,300 שקל קשה לגמור חודש. הגענו לסכסוך עבודה במשק כי אין ברירה".

ניסנקורן האשים את הממשלה בקשיים התעסוקתיים: "את הרווחה המדינה כבר הרסה והיא ממשיכה במגמה הזאת והורסת את הבריאות. אני מצפה מהמדינה שאת הדברים הבסיסיים כמו ביטחון, רווחה וחינוך היא תביא לציבור באופן שווה בין אם אני עשיר או עני.

"מה זה הריב על תיירות מרפא? על זה רוצים להפיל ממשלה? מה עם להחזיר את הבריאות הציבורית? במדינה שלנו עובדי הקבלן סובלים וזאת הבעיה שלנו. משרד האוצר חונק את בתי החולים וההוראה בפריפריה נפגעת. כל עובד סוציאלי שמסיים ללמוד שולחים אותו להיות עובד קבלן. איך הוא יפתור בעיות רווחה של אחרים? על איזה רפורמה מדברים?

"למה הממשלה עוסקת בתירות מרפא? איפה הפיקוח על ההוראה על החינוך? מורי קבלן לא מעסיקים את הממשלה. בביטוח לאומי ובמשרד האוצר אין חובה להעסיק עובדים עם מוגבלות. אלה הבעיות האמיתיות, ואני אומר שהם יעסיקו אותם גם אם זה יהיה כרוך במלחמה. הם צריכים להיות הדוגמה לערכים ולא דוגמה הפוכה", אמר.

ניסנקורן התייחס גם לענף התעשייה: "התעשייה צריכה לשגשג כי היא מנוע צמיחה של המשק, והיא מספקת מקומות עבודה. מי שחובט בשנתיים האחרונות את התעשייה פעם אחר פעם זו ממשלת ישראל. מכתימים את השם של כל התעשיינים. אומרים שצריך לעודד תעשייה ולמחרת מחוקקים חוק שפוגע בתעשייה".