איטליה: רומא מגדילה הכנסות (אבל הרווח מצטמצם); החוב של יובה גודל

למרות כספי הצ'מפיונס ליג שנכנסו ברבעון הראשון של 2014/15 לקופה של רומא, הרווח ירד ל-8.9 מיליון אירו בלבד ■ יובנטוס: החוב צמח ב-5.3%

רומא מול יובנטוס בליגה האיטלקית (סרייה A) / צלם: רויטרס
רומא מול יובנטוס בליגה האיטלקית (סרייה A) / צלם: רויטרס

המועדון האיטלקי AS רומא מדווח כי סיים את הרבעון הראשון של עונת 2014/15 (שלושת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר) עם עלייה משמעותית בהכנסות - אך עלייה בתקציב ההוצאות הובילה לפיחות גדול ברווחים.

סגנית אלופת איטליה רשמה ברבעון מחזור של 45.1 מיליון אירו, עלייה של 78% לעומת הרבעון המקביל בעונת 2013/14. זאת בעיקר בשל כספי הצ'מפיונס ליג שקיבלו ה"ג'יאלורוסי" מאופ"א, מפעל ממנו נעדרו אשתקד. עם זאת, הרווח הנקי הצטמצם ל-8.91 מיליון אירו בלבד, לעומת 19.5 מיליון בעונה הקודמת.

הסיבה העיקרית לכך: עלייה בהוצאות התפעול (44.4 מיליון לעומת 33.5). בתחילת העונה פרסם ה"גזאטה דלו ספורט" כי רומא תוציא השנה 98 מיליון אירו על שכר שחקנים, לעומת 92.5 מיליון אשתקד (יש לציין כי מדובר על סכום נטו, כולל בונוסים על הישגים).

גורמים נוספים לשחיקה ברווח: הפעילות בשוק ההעברות, שבקיץ האחרון הכניסה למועדון פחות כסף מאשר קיץ 2013; והעובדה שאשתקד חתמה הקבוצה על חוזה חדש עם נייקי, שבמסגרתו קיבלה מענק חתימה של 6 מיליון אירו במזומן ובאופן מיידי - בעוד הפעם שילמה לה חברת הלבשת הספורט האמריקאית 1.62 מיליון אירו בלבד.

בעל השליטה ברומא הוא ג'יימס פאלוטה, משקיע ומנהל קרנות גידור אמריקאי ממוצא איטלקי. כמו כן, הוא בעל החזקות משני בקבוצת ה-NBA בוסטון סלטיקס.

בתוך כך, גם אלופת הסרייה A, יובנטוס, פרסמה דוחות רבעוניים, מהם מתברר בעיקר כי המועדון ממשיך להיאבק בחובות גבוהים: צמחו ב-5.3% אל סך של 216.9 מיליון אירו. ב"גברת הזקנה" מסבירים את הנתון הזה בין היתר בהשקעה במתחם האימונים החדש שבונה המועדון, בסמוך לאצטדיון החדש בו משחק. ברומא, אגב, עומדים החובות על 111.3 מיליון אירו.