רצים במקום

"המירוץ למיליון" תנסה להפריך את השמועות על מות הריאליטי

נכנס יין, יצא סוד

"לא רחוק מהעץ", יום חמישי 22:30, ערוץ 2 רשת

במשפט אחד: אתם הולכים לאהוב את הסרט הקטן הזה. מיד ארחיב, אבל קודם כל צריך להודות לכך שבזכיינית ערוץ 2 רשת עסוקים עדיין בגיבוש סופי של הלוח החדש, כך שסרט תיעודי יפה שבימים כתיקונם לא היה זוכה לגעת בקצה הפריים-טיים (22:30) נדחס פנימה.

לפעמים נדמה שבישראל יש דרך אחת טובה לעשות מיליונים מיין: לצאת לדרך עם מיליארדים. על הרקע הזה אתם מוזמנים להכיר את משפחת כהנוב: אב המשפחה, שמכונה "השריף של גדרה", עבד בכרמים, בנו גדל לתוכם - ולימים החליט לפתוח יקב-בוטיק משפחתי.

לצד התסיסה של ענבי היין במיכלים החלו גם חיי המשפחה הוותיקה לתסוס - והתיעוד, בגובה העיניים, גם של האובייקטים וגם של הצופה, מספק לא מעט רגעים משעשעים (וגם מרגשים) מחיי הכורמים שהיו לייננים. סרט תיעודי שכיף לפתוח לצידו בקבוק יין.

* ציון: 9

עוד ניפגש

מחווה לאריק אינשטיין, יום שישי מ-17:30, ערוץ yes קולנוע ישראלי

מ"ניני" הכמעט אלמוני שבו שיחק אריק איינשטיין לראשונה (לצד אביו!) בסרט קולנוע, דרך תחנות מוכרות יותר כמו "סלאח שבתי", "מציצים", "שבלול" ו"עיניים גדולות" - את ערב שבת הקרוב אתם מוזמנים לבלות עם הזמר (והשחקן) הענק שנפטר לפני שנה בדיוק.

כן כן, כבר שנה חלפה ללא אחד הקולות, כנראה "הקול", שליווה אותנו במשך יותר מחמישה עשורים. האיש שהיה מספורטאי לזמר צבאי ואחר כך לרוקיסט, שהסתכסך עם עצמו ועם הסביבה, שהתבצר בשתיקתו והגיח ממנה רק לעיתים רחוקות ושנדם ברגע, בהפתעה. האיש שגרם לרבים מאיתנו לחוש כי עם הסתלקותו הגיע היום הראשון לשארית חיינו.

הקריירה הקולנועית של איינשטיין היא אמנם שולית ביחס לקריירת המוזיקה שלו, אבל דווקא בזכותה הוא הצליח לברוא (גם אם לא במתכוון) סמל מין אלטרנטיבי: דקיק, מהורהר, נון-שלאנטי - אחד שיכול להסתובב על החוף בין הצריף של גוטה (ואביגדור) לתחנת ההצלה, מנוזל תמיד, עייף כרוני, מעשן בשרשרת, לבוש בבגדים של אתמול שכוללים חולצת צווארון פרחית מעל טי-שירט, ועדיין מסוגל לשטות בו-זמנית במילי (סימה אליהו, אלמנתו), ובדינה (מונה זילברשטיין המנוחה), לריב עם משרד ההפקות שלו, לפתח פנטזיות עסקיות עם אלטמן (מרדכי בן זאב), ולהשתולל ביחד עם גוטה (אורי זוהר) - הרווק המזדקן והאלים - בלהשליך נפצים ולסחוב את הבגדים של אבי ודובידקה, ולמרות כל התמהיל הפרזיטי והילדותי הזה - לגרום לכל אישה ברדיוס של קילומטר להפוך לשלולית. וואלה - היו זמנים.

רצים במקום

"המרוץ למיליון", יום שבת 21:00, ערוץ 2 רשת

ונפתח בתפילה: בפעם הקודמת שבה השיקה רשת את אחת מפצצות הריאליטי שלה, "The Voice", החלו האירועים להסלים לקראת "צוק איתן". לאור המתיחות הגואה מחדש, יש לקוות שהעונה החדשה של "המרוץ למיליון" אינה מבשרת עוד סיבוב עקוב מדם - ושהעונה הזאת תוכל לרוץ למיליון כסדרה. אמן.

על רקע השמועות על מות ז'אנר הריאליטי, תנסה רשת להוכיח שלפחות במקרה של "המרוץ למיליון" הן היו מוקדמות.

אני מחבב מאוד את הפורמט הזה: הוא לא מאוד מציצני, חלק מהמשימות בו מעניינות, והכי חשוב לתוכנית ריאליטי - במהלך המרוץ עובר הצופה תהליך של התקרבות לדמויות: לחלק הוא מאחל הצלחה, חלק הוא מתעב - ולפעמים מצליח חלק מהזוגות לעבור דרך המחנות.

למראית עין, יש לי חשש שהעונה הזאת עלולה לכרוע תחת משקל סלבריטאיה: הבן של דודו טופז, שבאופן פרדוקסלי משתתף בתוכנית מהז'אנר שקטע את הקריירה של אביו; או הנשים לבית פנינה רוזנבלום, תופעה מעיקה גם באייטם חדשותי קצר - קל וחומר בפורמט אינטימי יותר.

יש גם זוג הומואים, קבוצה שהפכה לליהוק חובה לכל תוכנית ריאליטי (הלוואי שזה היה בשם הנאורות, לרוב זה יותר כדי למשוך צופים מ"הקהילה" שיודעים לעשות באזז ברשתות החברתיות) ועוד כמה הפתעות.

כבכל עונה, ההתחלה - עד שמתרגלים לדמויות - קצת קשה, אבל ההמשך צפוי לקיים את שמבטיח הפורמט המוצלח.