קולנוע בלב המדבר

באילו סרטים כדאי לכם לצפות בפסטיבל הקולנוע "סרטים בערבה"?

בעוד פחות משבוע ייפתח ביישוב צוקים שבלב המדבר פסטיבל הקולנוע השנתי - "סרטים בערבה", המקרין סרטים מעל מסך ענק תחת כיפת השמיים. עד השנה הנוכחית עוד היה הפסטיבל שלוחה של פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה, ואילו השנה, לראשונה כפסטיבל עצמאי, הוא גדל וכעת הוא ממצב את עצמו כפסטיבל הקולנוע הבינלאומי של דרום הארץ.

סרט הפתיחה הוא הדרמה הסאטירית והפילוסופית הנורווגית "1001 גרם", שכתב וביים בנט האמר. הסרט הוא נציג נורבגיה בתחרות פרסי האוסקר הזר, ונחשב בתעשייה לאחד הפייבוריטים לזכייה.

סרט שאנחנו מחכים לצאתו לאקרנים בישראל, בתקווה שלא לשווא, הוא "נמרים" - סרטו החדש של הבמאי הבוסני דניס טנוביץ', שעיבד לקולנוע פרשה שפורסמה בעיתונות הפקיסטנית, כאשר איש מכירות מקומי שפעל בשירותן של חברות מערביות לייצור מזון תינוקות, היכה על חטא וגולל את מסכת השקרים ואת סודות הייצור המפוקפק, בלשון המעטה, של המזון המשווק לילדי מדינות העולם השלישי.

ומשהו מקומי: "קצר במדבר" - רצועת סרטים קצרים חדשים בהפקת הפסטיבל, המתכנן ליזום בעתיד קרן קולנוע לסרטים מדבריים. בנוסף, יוקרן הסרט "מר באום" כמחווה לאסי דיין.

סרט הנעילה הוא הלהיט הישראלי "מיתה טובה", בנוכחות כוכבי הסרט.

מתי, איפה וכמה: מרביעי (26 בנובמבר), עד יום שבת (29 בנובמבר), יישוב צוקים, הערבה התיכונה. מחיר כרטיס: 40-120 שקל. למידע נוסף: www.aravaff.co.il.