שופטת טענה ששוטר אנס אותה - והועברה מתפקידה

(עדכון) - הפרשה שנחשפה היום, לפיה שופטת טענה כי נאנסה איך סירבה להתלונן, הובילה להעברת השופטת מתפקידה ■ בהנהלת בתי המשפט סירבו לספק הסברים למעשה ■ פרקליטו של החשוד: "הוא היה המום מעוצמת החשד"

אונס אלימות מכות אישה מוכה לחץ / צלם: פוטו טו גו
אונס אלימות מכות אישה מוכה לחץ / צלם: פוטו טו גו

הסערה במערכת המשפט מסתעפת: לאחר הפרסום הראשון בחדשות 2 על הטענה לאונס שופטת על ידי שוטר, התברר כי השופטת הועברה לתפקיד אחר על ידי הנהלת בתי המשפט. ההחלטה, שננקטה בעקבות היסוסה של השופטת מתלונה, מעוררת שאלות רבות, אך בהנהלת בתי המשפט סירבו להגיב.

"הוא איש משטרה לא זוטר, לימים הסתבר שהיא שופטת", טען פרקליטו של השוטר, עו"ד יניב שגב, "הוא היה המום, נדהם מעוצמת החשד. הוא לא נקרא לחקירה, והתיק נסגר. ציפיתי מהשופטת לשתף פעולה עם מערכת אכיפת החוק לה היא שותפה". הפרשה החלה לפני מספר שבועות, אז הגיע שוטר למח"ש וטען כי שופטת המקורבת לו סיפרה לו שנאנסה בידי שוטר. היום (ו') הותרה לפרסום הפרשה, ללא פרטיהם האישיים של השופטת והשוטר.

השופטת סיפרה למקורביה על האונס, שאירע לטענתה לאחר שהשניים הכירו באתר היכרויות באינטרנט. ידידה הקצין דיווח למחלקה לחיקורת שוטרים, ולמרות השכנועים סירבה השופטת להגיש תלונה במשטרה. לאחר שהמידע הראשוני בנושא הגיע למחלקה לחקירות שוטרים, כונסה התייעצות דחופה אצל היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בנוגע לפרשה. גם נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס הוכנס לתמונה, ובשלב זה השופטת שכרה את שירותיו של פרקליט הצמרת, עו"ד יאיר גולן.

במקביל, השופטת שוחחה עם חוקרת במחלקה לחקירות שוטרים בטלפון, אך סירבה להגיע ולמסור תלונה מסודרת. מהמחלקה לחקירת שוטרים פנו פעם אחר פעם לשופטת ולבא כוחה בנסיון לשכנע את השופטת להגיש תלונה, אולם לפני מספר ימים החליטה השופטת באופן סופי שהיא מסרבת להתלונן.

מהמשטרה נמסר כי לפני מספר שבועות התקבל מידע במחלקה לחקירות שוטרים לפיו קצין משטרה בדרגת רב פקד ביצע עבירת מין כנגד בעלת תפקיד במערכת המשפט. "על אף שבעלת התפקיד סירבה להתלונן, ובנסיבות אלה השוטר לא נחקר, מח"ש ביצעה פעולות שונות לצורך בירור המידע. בסיום בחינה זו הוחלט על דעת כלל הגורמים המוסמכים כי אין בממצאים די על מנת להמשיך בחקירה פלילית כנגד הקצין", נכתב בהודעת המשטרה.

היום התיר בית משפט השלום בפתח תקווה את פרסום הפרשה, למעט פרטיהם המזהים של השוטר והשופטת. עו"ד יניב שגב, פרקליטו של השוטר, הדגיש כי מרשו כלל לא זומן לחקירה ומכחיש את טענות השופטת. "הם הכירו באתר היכרויות, שוחחו ונפגשו פעם אחת. כתוצאה מעבודתו, הוא קיצר באחד המקרים פגישה ביניהם בשל עייפות", טען שגב בשיחה עם חדשות 2 Online.

"פתאום הוא מוצא עצמו עם דפיקות בשש בבוקר, כאשר יש לשוטרים צו חיפוש בביתו. הם לקחו ממנו מחשבים וטלפונים, והוא נאלץ להתמודד עם חרושת של שמועות ודיבורים בשבועות האחרונים. היום בשעות הבוקר המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה שהתיק נגנז בלי שהוא בכלל זומן למסור עדות, והמשמעות של הדברים ברורה", הוסיף עו"ד שגב, שטען כי ציפה מהשופטת לשתף פעולה עם מערכת אכיפת החוק לה היא שותפה. "יש חשיבות גדולה לשמירה על זהותו עלומה על מנת שיחזור למסלול חיים תקין מחוץ לאור הזרקורים", טען.