הפעם זה יצליח? ברגר קינג בדרך חזרה לישראל

קבוצת המשקיעים שמתעניינת בסניפים מעוניינת להשיק מחדש את רשת ברגר קינג בישראל ■ הקבוצה טרם קיבלה אישור מברגר קינג העולמית מחדש בישראל לפתיחה

יובל אורגד / צילום: תמר מצפי
יובל אורגד / צילום: תמר מצפי

האם רשת בורגראנץ' בדרך להיעלם מנוף המזון הישראלי? שש שנים אחרי שנרכשה על-ידי האחים אלי ויובל אורגד, מנהלים השניים מו"מ ראשוני למכירת 50 מסניפי הרשת לקבוצת משקיעים.

קבוצת המשקיעים מבקשת להשיק מחדש בסניפי בורגראנץ' את רשת ברגר קינג העולמית, שפעלה בעבר בישראל תחת הבעלות של האחים אורגד. עם זאת, לקבוצת המשקיעים אין עדיין אישור מצד ברגר קינג העולמית לקבלת זיכיון לפעול בישראל. נזכיר, כי האחים אורגד רכשו את רשת בורגראנץ' אחרי שזו קרסה, לאחר הליך התמחרות דרך בתי-המשפט תמורת 25 מיליון שקל. עם הרכישה הסבו האחים אורגד את כל סניפי ברגר קינג לסניפי בורגראנץ', ומחקו את המותג האמריקאי מהשוק. הרציונל שעמד מאוחרי המהלך היה רצונם של האחים אורגד לא לשלם תגמולים לרשת העולמית.

כעת, אם יבשילו התנאים למהלך העסקי הנוכחי - קרי אם קבוצת המשקיעים תקבל את זיכיון המותג ברגר קינג ומאידך תגיע להסכמה על פרטי העסקה עם האחים אורגד - אזי גורלה של בורגראנץ' לוט בערפל. בורגראנץ' תישאר עם 30 סניפים בלבד, בלוקיישנים הפחות טובים של הרשת, ולפי הערכות בשלב מאוחר יותר ייצאו האחים אורגד מהפעילות. יש להניח, כי במקרה כזה הם ינסו למכור את המותג בורגראנץ'.

קבוצת המשקיעים מונה בין היתר את רני צים, לשעבר מבעלי השליטה ברשת כמעט חינם, וכן את יאיר חסון, לשעבר אחד מזכייני ברגר קינג בישראל.

הניסיון לחדש את פעילות המותג ברגר קינג בישראל מגיע בתקופה שבה מותגי המזון המהיר הגדולים בארה"ב מאבדים לקוחות לטובת רשתות צעירות יותר. הבעלות על ברגר קינג העולמית השתנתה לפני מספר שנים, לאחר בשנת 2010 נרכשה הרשת על-ידי הקבוצה הברזילאית G3 תמורת 3.2 מיליארד דולר. לפני מספר חודשים הוליכה G3 מהלך משמעותי, לאחר שבעזרת חברת האחזקות ברקשייר האת'ווי של וורן באפט היא השלימה את רכישת רשת המזון המהיר הקנדית טים הורטון. כיום מפעילה הרשת יותר מ-13 אלף סניפים ב-79 מדינות.

יובל ואלי אורגד מסרו בתגובה: "בשנים האחרונות קיבלנו כמה הצעות וכרגע אין שום דבר קונקרטי". מקבוצת המשקיעים לא נמסרה תגובה.