משוב השופטים יחל היום למרות התנגדות מערכת המשפט

אלפי עורכי דין ברחבי הארץ ידרגו את טיב עבודתם, מקצועיותם והתנהגותם של השופטים שהם מופיעים בפניהם בבתי המשפט ■ המתנגדים: שרת המשפטים ציפי לבני, נשיא העליון אשר גרוניס, ומנהל בתי המשפט מיכאל שפיצר

דורון ברזילי / צילום: אמיר מאירי
דורון ברזילי / צילום: אמיר מאירי

משוב השופטים יוצא לדרך. למרות התנגדות חריפה של מערכת המשפט בראשות נשיא ביהמ"ש העליון, אשר גרוניס, יוצא היום (ג') משוב השופטים של עורכי הדין לדרך. מהיום, ידרגו אלפי עורכי דין ברחבי הארץ את טיב עבודתם, מקצועיותם והתנהגותם של השופטים שהם מופיעים בפניהם בבתי המשפט.

הסקר הוא אנונימי, ועורכי הדין יצביעו באמצעות סיסמה ייעודית ואישית שתבטיח שמירה על הסודיות ואבטחת המידע.

לדברי לשכת עוה"ד בראשות עו"ד דורון ברזילי, המשוב מתקיים בעקבות פנייתם של עורכי הדין רבים, "אשר רואים לנכון לחזק את המערכת המשפטית ואת אמון הציבור באמצעות משוב שופטים, שייעשה תוך שמירה על כבוד המערכת ואמון ציבור זה מכל פגיעה".

במסגרת המשוב ידורג כל שופט בדירוג שבין 1 ל-5, על סמך השאלות הבאות:
א. עד כמה השופט הכיר את עובדות התיק
ב. בקיאות השופט בדין הרלבנטי
ג. האם ניהל את הדיון בענייניות
ד. יחסו של השופט לעדים
ה. האם ועד כמה איפשר חקירת עדים נאותה
ו. יחסו לעורכי הדין
ז. האם ניסיונו של השופט לפשר בין הצדדים התאים לנסיבות

נזכיר, כי לפני כ-5 חודשים הודיע ברזילי על החלטתו להחזיר את משוב השופטים, שבמסגרתו מדרגים עורכי הדין את השופטים, ולקיימו השנה. ההודעה הציתה מחדש את הוויכוח הגדול שהתנהל בעבר בין מערכת המשפט לבין הלשכה בנוגע למשוב. נשיא העליון, גרוניס ומנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר, הודיעו על החרמתו של עו"ד ברזילי ועל התנגדותם לחידוש משוב.

גם שרת המשפטים, ציפי לבני, וכן מחוזות הלשכה בהובלתו של עו"ד אפי נוה, מתנגדים להחזרת המשוב. נוה ואנשיו, שמכנים בלעג את המשוב "משוב הבחירות" של ברזילי, מקיימים דיאלוג עם גרוניס כדי להגיע לפתרון מוסכם בנושא. ברזילי מצדו מכחיש בתוקף קשר בין הבחירות לראשות הלשכה שיערכו בחודש מאי, לבין ההחלטה להחזיר את משוב השופטים.