יתחרה עם הקטארים של פ.ס.ז'? נסיך סעודי במו"מ לרכישת מארסיי

ה"ל'אקיפ" מפרסם כי אל-וואליד בן טלאל אל-סאוד, השווה כ-22 מיליארד ד' - במגעים לרכוש את מועדון הכדורגל, תמורת 100-150 מיליון אירו

אל-וואליד בין טלאל אל-סאוד, חבר משפחת המלוכה של ערב הסעודית / צלם: רויטרס
אל-וואליד בין טלאל אל-סאוד, חבר משפחת המלוכה של ערב הסעודית / צלם: רויטרס

האם אולימפיק מארסיי, ממועדוני הפאר של צרפת - יוכל לחזור בקרוב לימי הזוהר שלו, בזכות הזרמת כספים מאסיבית מהמפרץ הפרסי?

ה"ל'אקיפ" מפרסם כי הנסיך אל-וואליד בן טלאל אל-סאוד, ממשפחת המלוכה הסעודית, מנהל מגעים לרכישת הקבוצה. המחיר המשוער שלה נע בין 100 ל-150 מיליון אירו.

הונו של אל-סאוד, 59, מוערך על-ידי מגזין "פורבס" ב-21.8 מיליארד דולר (אגב, הוא מנהל בימים אלו תביעת דיבה נגד המגזין בגין פרסומים אלו). בעלת השליטה במארסיי, מרגריטה לואיס-דרייפוס, הצהירה מוקדם יותר השנה, לאחר שנשאלה על האפשרות למכור את מארסיי, כי "לא אתן את המועדון למישהו שיבטיח דברים אותם לא יוכל לקיים. כיום אין אף מועמד ראוי שיכול לגרום לנו לעלות לאותה רמה של המתחרים שלנו".

לואיס-דרייפוס התכוונה כמובן לפריז סן-ז'רמן, אלופת צרפת בשנתיים האחרונות, שנשלטת מאז 2011 על-ידי חברת השקעות הספורט הלאומית של קטאר. מבחינת היכולת הכלכלית שלו, אל-סאוד, שידוע בחיבתו לכדורגל ותומך גם במועדון המקומי אל-הילאל, עונה על הקריטריונים שהיא דורשת. מאז 2009, אז הלך לעולמו רוברט לואיס-דרייפוס, עולות לא מעט שמועות על רצונה של אלמנתו מרגריטה למכור את הקבוצה.

מארסיי זכתה תשע פעמים באליפות צרפת - האחרונה ב-2009/10. אגב, רק בשבוע שעבר נלקחו ארבעה מאנשי הנהלת המועדון לחקירה על-ידי המשטרה הצרפתית, כשלפי החשדות גזרו עמלות לא חוקיות לכיסם הפרטי, מתוך עסקאות העברות השחקנים שביצעה מארסיי. כזכור, בתחילת שנות ה-90 הייתה מעורבת במארסיי בפרשת מכירות משחקים ואי-סדרים כספיים מפורסמת - שבעקבותה נכנס לכלא נשיאה דאז, ברנרד טאפי.