מניית היום: מזנקת ב-17% בעקבות התקדמות השת"פ בסין

חברת מדיוי דיווחה היום כי החברה הסינית איתה חתמה על הסכם הבנות לאחרונה, קיבלה משלוח של הדגמים החדשים של מוצר ה-Laboraide

שנחאי / צלם: Igor Iakovlev, Claudio Zaccherini / Shutterstock.com א.ס.א.פ קראייטיב
שנחאי / צלם: Igor Iakovlev, Claudio Zaccherini / Shutterstock.com א.ס.א.פ קראייטיב

חברת מדיוי , המפתחת, משווקת ומוכרת מוצרים דנטליים ומקדמת פעילות מו"פ בתחומי המיגרנה והכאב הכרוני, דיווחה היום כי החברה הסינית איתה חתמה על הסכם הבנות לאחרונה, קיבלה משלוח של הדגמים החדשים של מוצר ה-Laboraide של מדיוי.

דגמים חדשים אלה יוצרו בקו הייצור החדש של מדיוי שנבנה לאחרונה בישראל על בסיס הסכם עם חברת אר"ן. משלוחים נוספים יתבצעו בהתאם לחתימת הסכם מחייב בין החברות ולדרישות והתחייבויות סינופארם במסגרת הסכם זה.

במדיוי מציינים כי בדעת שתי החברות לפעול על מנת לחתום על הסכם הפצה אסטרטגי מחייב לשלוש שנים שיאפשר את שיווקו של מוצר ה-Laboraide בשוק הלידות הסיני. חברת סינופארם (SINOPHARM FOREIGN TRADE) נחשבת למשווקת הגדולה והמובילה של מוצרים רפואיים בסין מזה 33 שנים ומחזור מכירותיה של הקבוצה נאמד בכ-33 מיליארד דולר בשנה.

מדיוי חתמה לאחרונה על הצעת מחיר לייצור מסחרי בישראל של מוצר ה-Laboraide, וזאת בנוסף על קו הייצור הקיים למוצר באנגליה. כבר במסגרת השלב הראשוני לייצור מסחרי של ה-Laboraide בישראל עשוי יהיה להתאפשר ייצור של אלפי דוגמאות, ומיד עם קביעת המחיר וטווחי הזמן הסופיים יחל הליך ייצור קבוע שעשוי יהיה להפחית את עלות הייצור של ה-Laboraide, בהשוואה לזו באנגליה כיום, ביותר מ-50% ולהגדיל את יכולת הייצור של החברה לכ-8,000 יחידות ביום.

סינופארם עשויה להיות האחראית על ייצור, הפצה ומכירה של מוצר ה-Laboraide של מדיוי בסין וכן לפעול לקבלת אישור רגולטורי בעבורו כמוצר רפואי בסין. לחברת מדיוי נשמרות מלוא הזכויות לשימוש, פיתוח ורישום המוצר בכל טריטוריה מחוץ לסין. חברת מדיוי מעריכה כי אם ייחתם ההסכם המחייב עם סינופארם תהיה לכך השפעה מהותית על עסקיה וכי פוטנציאל המכירות של מוצר ה-Laboraide בסין מגיע לכדי מאות אלפי יחידות בשנה, דבר שעשוי יהיה להעביר את החברה לרווחיות בעתיד. עם זאת, טרם נחתם הסכם מחייב בין הצדדים.

מכשיר ה-Laboraide של מדיוי מאפשר קיצור זמן השלב השני של הלידה (שלב הלחיצות) והפחתת תחושת הכאב. למוצר אישורים רגולטוריים נדרשים, בין היתר בארה"ב (אישור FDA כמכשיר רפואי Class 1 בקטגוריה של מוצרים דנטליים) ובמדינות אירופה (אישור CE).

מדיוי מבצעת בימים אלה ניסוי רפואי קליני במטרה לחזק את הוכחת יעילותו הקלינית של מכשיר ה-Laboraide של החברה לקיצור זמן השלב השני של הלידה והפחתת תחושת הכאב. המחקר כולל 200 יולדות במחלקת יולדות בבית החולים בלינסון ותוצאותיו צפויות להתפרסם כבר בשבועות הקרובים.