לואיס המילטון יהפוך לספורטאי הבריטי העשיר ביותר?

אלוף העולם של עונת 2014 בפורמולה 1 צפוי לקבל חוזה משודרג מקבוצת מרצדס; עשוי לעקוף את דייויד בקהאם בדירוג הספורטאים העשירים בבריטניה

לואיס המילטון חוגג זכייה בפורמולה 1 עונת 2014 / צלם: רויטרס
לואיס המילטון חוגג זכייה בפורמולה 1 עונת 2014 / צלם: רויטרס

לואיס המילטון, נהג המירוצים שזכה השבוע בפעם השנייה בקריירה שלו באליפות הפורמולה 1 - עשוי להפוך לספורטאי הבריטי (הפעיל) העשיר ביותר כיום. כך לפחות מעריך מומחה מיתוג מהממלכה.

נייג'ל קארי מחברת brandRapport מצוטט ב"טלגרף": "בענפים יחידניים כמו מירוצים, גולף וטניס - הכוכבים הגדולים בסדר הגודל של מיכאל שומאכר ורוג'ר פדרר יכולים להרוויח למעלה מ-50 מיליון ליש"ט בשנה מחוזים, חסויות והסכמי פרסום. המילטון יוכל להמריא גבוה יותר מהסכום הזה".

לאחרונה הוערכו הכנסותיו השנתיות של המילטון בן ה-29 ב-20.4 מיליון ליש"ט, כשמבין הספורטאים הבריטים הפעילים, עקף אותו רק כדורגלנה הוולשי של ריאל מדריד, גארת בייל (23.2 מיליון ליש"ט). על-פי הערכות, הזכייה של המילטון באליפות 2014 תעניק לו חוזה חדש ומשודרג בקבוצת מרצדס, שעשוי להיות שווה 100 מיליון ליש"ט נטו בחמש שנים - וכל זה לפני הסכמיו המסחריים השונים.

מעבר לכך, מבחינת ספורטאים לא פעילים - הרי שדייויד בקהאם ואשתו, ויקטוריה, מוליכים את טבלת העושר הבריטית (הונם מוערך יחד ב-210 מיליון ליש"ט).

בריטי אחר שעשוי בשנים הקרובות להתחרות עם המילטון על תואר המרוויח ביותר מבין ספורטאי הממלכה, הוא שחקן הגולף הצפון-אירי רורי מקלרוי.

האליפות בה זכה המילטון השבוע הייתה כאמור השנייה בקריירה שלו - כשהקודמת הושגה ב-2008, אז עדיין נהג תחת קבוצת מקלארן.