נעילה מעורבת בוול סטריט; הנפט צנח ב-2%, פייסבוק עלתה

מחרתיים לא יתקיים מסחר לרגל חג ההודיה ■ כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון השלישי בקצב שנתי של 3.9%, מעל התחזיות בשוק ■ מדד קייס שילר לספטמבר הצביע על עלייה במחירי הבתים בשיעור שנתי של 4.9%

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') במגמה מעורבת ברקע נעילה חיובית בבורסות אירופה ונתון צמיחה חיובי שפורסם בארה"ב. אמש נקבעו שוב שיאים חדשים במדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500. היום טיפס מדד הבנצ'מרק לשיא תוך יומי חדש אך סיים את יום המסחר באדום. נזכיר כי מחרתיים לא יתקיים מסחר לרגל חג ההודיה, וביום ו' המסחר בניו יורק יינעל ב-20:00 שעון ישראל.

ב-15:30 שעון ישראל פורסמה הקריאה השנייה לנתון התמ"ג רבעון שלישי, שהצביעה במפתיע על קצב צמיחה של 3.9% (שנתי) לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על קצב צמיחה של 3.3% ולאחר שהקריאה הראשונה הצביעה כי התמ"ג צמח בקצב של 3.5%. לפי הנתונים, הממשל האמריקאי עדכן מעלה את העלייה בצריכה הפרטית ל-2.2% ברבעון השלישי לעומת הקריאה הקראשונה שהצביעה על עלייה של 1.8% בלבד. גם ההשקעות העסקיות עודכנו מעלה ל-10.7% לעומת עלייה של 7.2% בקריאה הקודמת.

ב-16:00 שעון ישראל פורסם מדד קייס-שילר למחירי הדירות בספטמבר, אשר ירד בספטמבר ב-0.3%. לפי הנתונים, מחירי הבתים ירדו ב-9 ערים מרכזיות ועלו ב-9 ערים נוספות. המחירים ב-2 ערים נוספות נותרו ללא שינוי. לאחר שינויים עונתיים, המחירים ב-20 הערים המובילות עלו ב-0.3% בספטמבר ובחישוב שנתי ב-4.9%, לאחר עלייה של 5.6% בחודש אוגוסט. אנליסטים בשוק ציפו לעלייה שנתית של 4.7%.

ב-17:00 פורסם מדד אמון הצרכנים שרשם קריאה של 88.7 נקודות בנובמבר, מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על קריאה של 95.9 נקודות ולאחר שבאוקטובר המדד טיפס לרמה של 94.1 נקודות.

ירידות חדות נרשמו היום במחירי הנפט. החוזים למסירה על הנפט הגולמי ירדו יותר מ-2% לרמה של כ-74 דולר לחבית, שפל של יותר מ-4 שנים. זאת לאחר כישלון הפגישה של חלק ממדינות יצואניות הנפט החברות בארגון OPEC, בניסיון להגיע להסכמות בנוגע להורדת תפוקת הנפט במטרה לבלום את ירידת המחירים.

מניות במוקד

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח היום כי מנהל השיווק של וול מארט צפוי להודיע על עזיבתו, ימים ספורים לפני פתיחת עונת הקניות הגדולה בארה"ב - "יום שישי השחור" ("בלאק פריידי").

מניית אפל טיפסה היום במהלך המסחר לשיא חדש סביב 119 דולר כאשר שווי השוק שלה האמיר לראשונה לרמה של 700 מיליארד דולר. זאת בעקבות תחזיות אנליסטים לפיהם החברה תשבור שיאי מכירות בעונת החגים הקרבה ותמכור יותר מ-70 מיליון יחידות של מכשירי אייפון. לצד זאת, אהרון רקרס, אנליסט ב-Stifel Nicolaus העלה את מחיר היעד על מניית החברה ב-13% לרמה של 130 דולר. עם זאת בסיום המסחר המניה ירדה בכ-0.6%.

סימטרון הישראלית הוסיפה לרכז עניין לאחר שזינקה אמש בעקבות הדיווח על מכירתה ל-3D Systems תמורת כ-97 מיליון דולר.

לאחר זינוק של כ-150% מתחילת השנה, טאואר המשיכה לרכז עניין ברקע השקת סיקור מטעם בית ההשקעות Craig-Hallum, הממליץ לקנות את המניה במחיר יעד של 20 דולר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]