קסטרו הכפילה את הרווח הנקי ל-12 מיליון שקל ברבעון השלישי

מכירות החברה זינקו בכ-18% ל-226 מיליון שקל ■ הרווח התפעולי נסק ב-112% מ-6.9 מיליון שקל ל-14.7 מיליון שקל ■ הבעלים והמנכ"ל של קסטרו גבי רוטר: "היתה לנו פגיעה קשה ב'צוק איתן'...אך הצלחנו להתגבר על זה"

קסטרו / צילום: איל יצהר
קסטרו / צילום: איל יצהר

הכניסה לתחום אופנת הילדים ותזמון אופטימלי של חגי תשרי היטיבו עם חברת קסטרו, שחותמת רבעון מצוין למרות השפעת מבצע "צוק איתן" שפגע במכירות האופנה בשוק. קסטרו הכפילה ברבעון השלישי השנה את הרווח הנקי מ-6 ל-12 מיליון שקל, תוך שהיא מציגה שיפור בכל הפרמטרים של פעילותה.

מחזור המכירות ברבעון עלה בשיעור של 17.8% והסתכם ב-226.2 מיליון שקל. העלייה במכירות נובעת מהגדלת שטחי המסחר, פתיחת חנויות חדשות וגם עיתוי החגים שהשפיע לטובה על הרבעון.

קסטרו נכנסה לתחום אופנת הילדים באוגוסט 2013. כיום מפעילה החברה 11 חנויות עצמאיות של קסטרו קידס, ומוכרת את קולקציית הילדים ב-45 חנויות נוספות של קסטרו במודל "חנות בתוך חנות". בסך-הכול מונה קסטרו 136 חנויות.

הרווח הגולמי של החברה הסתכם ברבעון השלישי ב-131.7 מיליון שקל - עלייה של 17.5%. שיעור הרווח הגולמי נשחק רק במעט ל-58% לעומת 58.3% ברבעון מקביל אשקתד.

עלייה משמעותית רשמה קסטרו בשורת הרווח התפעולי, שנסק ב-112% מ-6.9 מיליון שקל ל-14.7 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי עלה בתקופה זו מ-3.6% ל-6.5%. כל אלה הביאו כאמור, להכפלת הרווח הנקי של החברה.

דוחות קסטרו חושפים את חוזקו של מועדון הלקוחות של החברה שאשתקד היה אחראי ל-46.6% ממכירות החברה.

בניגוד לחברות האופנה הגדולות בשוק, קסטרו פעילה עם מותג אחד בלבד ודו"חות החברה חושפים את חוזקו. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו מכירות המותג קסטרו ב-645.4 מיליון שקל - קצב מכירות של 860 מיליון שקל בשנה.

מבחינה זו קסטרו הוא מותג האופנה החזק ביותר בשוק ומתיחתו לאופנת הילדים מחזקת אותו עוד יותר.

במחצית הראשונה של שנת 2015 צפויה קסטרו להשיק רשת חנויות למותג האיפור איב רושה, שיהוו מנוע צמיחה חדש לחברה.

לדברי גבי רוטר, מנכ"ל ומבעלי קסטרו: "בהתחשב בפגיעה שהיתה לנו ביולי-אוגוסט, הדוח מצוין. היתה לנו פגיעה קשה ב'צוק איתן', כי חלק מהחנויות נסגרו לפרקים גם במקומות כמו ראשון לציון ורחובות שלא ציפינו שהן יהיו חלק מזירת העימות. הצלחנו להתגבר על זה והדבר השתרשר לשורת הרווח התפעולי ולרווח הנקי".