מכבי ת"א החלה בחיפוש אחר ספונסר ראשי במקום אלקטרה

החברה הודיעה לאלופת אירופה כבר בקיץ כי תחתוך העונה את החסות ל-850 אלף דולר (אחרי שכבר עמד על 2 מיליון דולר בעבר)

ג'רמי פארגו / צלם: מכבי ת"א, האתר הרשמי
ג'רמי פארגו / צלם: מכבי ת"א, האתר הרשמי

מכבי ת"א כדורסל החלה בחיפושים אחרי ספונסר ראשי חדש לעונות הקרובות, במקום חברת אלקטרה שתפסיק להיות נותנת החסות הראשית שלה, אחרי שבע עונות. כבר בתחילת העונה הודיעה אלקטרה על הפחתת הסכם החסות עם אלופת אירופה ל-850 אלף דולר בלבד לעונה, הסכם שבתחילת ההתקשרות בין הצדדים עמד על כ-2 מיליון דולר לעונה.

בעקבות הזמן הקצר בין ההודעה של אלקטרה על הקטנת החסות ועד פתיחת העונה, נאלצה מכבי להישאר עם החברה בסכום מופחת. אלקטרה הצטרפה למכבי ת"א כנותנת חסות ראשית בתחילת עונת 2008/09 במקומה של חברת עלית, שהייתה הספונסרית הראשית של הצהובים במשך 40 שנה.

סימנים ראשונים לקיצוץ ההסכם היה אפשר לקבל כבר בקיץ האחרון: עם הפחתת הסכום נאלצה אלקטרה לוותר על החסות בגב החולצה, שם פירסמה בשנים האחרונות את המותג 'ווירלפול'. במקומו הביאה מכבי ת"א את חברת 'קפה קפה', כאשר אלקטרה נותרה על חזית החולצות בלבד. בנוסף חתכה אלקטרה חלק גדול מהפעילויות השיווקיות עם המועדון, ואף החליטה לבטל את הפונקציה של אחראית על הקשר בין המועדון לבין החברה אותו מילאה ברוריה ביגמן.

גם השינויים הפרסונליים בהנהלת אלקטרה היו בין הסיבות להחלטה של אלקטרה לסיים את ההתקשרות עם מכבי: מנכ"ל החברה היוצא, יקי ודמני, נחשב למי שיזם ודחף להסכם של אלקטרה עם מכבי, ונתן את הגב העיקרי גם להארכת ההסכם אחרי סיומו הראשוני. עם ירידתו של ודמני מכסא המנכ"ל התפוגג למעשה התומך הגדול של ההסכם.

אגב, רק בקיץ האחרון נאלצה אלקטרה להיפרד מעוד 450 אלף דולר בגין ההישגים של הצהובים: בנוסף לסכום הבסיס שילמה החברה עוד 200 אלף דולר על העפלה של מכבי לפיינל-פור במילאנו ועוד 250 אלף דולר על הזכייה באליפות אירופה. גם הזכייה באליפות המדינה "עלתה" לאלקטרה בבונוס נוסף של 100 אלף דולר.

בהודעה שהוציאה היום (ה') לרשות ניירות ערך, מסרה אלקטרה מוצרי צריכה כי ההסכם, כאמור בסך 850 אלף דולר עד תום העונה - לא יכלול בונוסים נוספים. עוד צוין כי התשלום עבור החסות יתחלק בין 'אלקטרה מוצרי צריכה' שתשלם 584 אלף דולר, לבין 'אלקטרה' שתשלם 266 אלף דולר.