המזל של ברבר-צדיק

הזוללים, הנהנים, המתכתבים, הפורצים והמפטפטים בשבוע שהיה

"וואי וואי וואי ... "אמרה ניצה זעפרני מהבינלאומי לאיתי שטרום כשדחתה - "אין דברים כאלה, נשמה..." - בקשתו לקו אשראי של 15 מיליון בלי ביטחונות. "מימון הזוי... עסקה חמה עם אחד הטייקונים...", אמרה לבוס אילן בצרי, מנהל החטיבה העסקית, שנשמע מתנגד.

אחר כך קרה משהו והוא כן הסכים... אז נשמעה זעפרני אומרת: "... אילן אישר, כנראה משהו בקומבינה... כנראה אילן התקשר לסמדר... מה, מו, מי, מה, מה... הבנתי שלא שואלים שאלות. לפעמים לא צריך לחפור...". כך בקלטות הבנק שהושמעו השבוע, ד', בחדשות 2. מכל סיפור נוחי דנקנר, הנפקת החברים, אי.די.בי, הרצת המניות, המניפולציות, הקשרים וניצול לרעה של כספי ציבור שיחק המזל הגדול של המקריות רק לסמדר ברבר צדיק, מנכלי"ת הבינלאומי, מבית בינו צדיק. כשנוחי דנקנר צלצל ישר אליה, היא הייתה בפגישה...

זוללים. השבוע, יום ג', שוב ישב לוקח השוחד המורשע והמאובטח אהוד אולמרט לצהריים בקלואליס. בחדר הפרטי. לא ברור עם מי.

נהנים. עידן עופר מסר השבוע 8 מיליון דולר מכיסו הפרטי לניר גלעד, המנכ"ל העוזב עם 100 מיליון שקל ב-7 שנים, של החברה לישראל. גלעד יוצא לביזנס. אם יעשה בעתיד עסקאות עם החברות הציבוריות של עופר, הן יסווגו כעסקאות בעלי עניין.

מתכתבים. יאיר לפיד לעולם, ב' בלילה. "חוק הלאום, מע"מ אפס, קק"ל, הרפואה הפרטית, החברות הממשלתיות, זה הכול אותו משבר. הכול אותו נושא. זו הפוליטיקה הישנה שמנסה להחזיר אותנו אחורה, לעסקנות, לסחטנות, למשחקי אינטרסים, לשחיתות שלטונית, לזה שמוכרים את המדינה בשביל פריימריז וקבלני קולות, שלאף אחד לא אכפת מהמדינה, שמה שחשוב להם זה הכיסא שלהם..."

פורצים. שלמה אליהו, יום ד', דיבר על העוני המחפיר והודיע על חיסול שכר מינימום במגדל. מינואר, השכר הכי נמוך יהיה שם 5,300 שקל. כבר באותו ערב קמו מיני צדקנים ובעלי אינטרסים ולחשו בזדון: רוב עובדי מגדל מזמן עברו את שכר המינימום.

מתנפחים. מדד תל אביב 25 הגיע השבוע, ד', לשיא כל השיאים. 1,470.

מפטפטים. רשות ניירות ערך פרסמה להערות הציבור הצעה לשינוי מבנה הבעלות של הבורסה: ממועדון חברים סגור - לחברה. מאינטרסים סמויים - למטרות רווח שקופות. בעולם המתקדם זה כבר קרה מזמן מזמן. אז למה כאן זה לוקח כל כך הרבה שנים, ועדות, דיבורים, דוחות, הערות, שיחות?

מציינים. יום א' הקרוב, 30.11, נקבע כיום לציון היציאה והגירוש של היהודים מארצות ערב ומאיראן. החוק עבר בכנסת ב-2010, האירוע יצוין השנה לראשונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המתחזקים והמאמינים בחוק הלאום, מוזמן לקחת חלק באירועים, בכנסת, בבית הנשיא או בבתי הספר, למען הלאום היהודי-ממוצא מזרחי. "במשך הרבה מאוד שנים, בין הפרת לחידקל, בהרי האטלס ובגדות הנילוס, עוצבה זהותנו ועוצבה תודעתנו", יאמר מאיר כחלון, יו"ר מרכז הארגונים, ויקרא למערכת החינוך "לפעול בנחישות לאיזון ספרי הלימוד ומערכי השיעור, כדי שתשקף את תרבותם ומורשתם של יהודים יוצאי ארצות ערב ואיראן. מדוע כמעט כל ילד בישראל לומד על פרעות קישינב אך מעטים מדי לומדים על הפרעות שהתחוללו בקהילות היהודיות בארצות המזרח... יש לעודד ולחזק מחקרים אקדמיים על אודות המורשת התרבותית של יהודי ארצות ערב... לפעול לאסוף נתונים ותיעוד הרכוש באופן שיאפשר לאמוד את הרכוש הפרטי והקהילתי שנותר בארצות המוצא עקב הגירוש והעקירה..."

stella-k@globes.co.il