רווח כולל של 252 מ' ש' למנורה השנה; ערן גריפל מונה ליו"ר

ערן גריפל (51), חתנו של מנחם גורביץ, מונה ליו"ר הקבוצה ■ גריפל יקבל משכורת של 125 אלף שקל לחודש (כולל משכורת 13) ותוספות, כך שעלות רכיב השכר השנתית שלו צפויה לעמוד על כ-2.6 מיליון שקל

שוק ההון / צלם: thinkstock
שוק ההון / צלם: thinkstock

כשנה לאחר שבעל השליטה והיו"ר בקבוצת הביטוח והפנסיה מנורה מבטחים החזקות הציבורית, מנחם גורביץ, נפטר, מודיעה היום החברה על מחליפו: ערן גריפל (51), חתנו של גורביץ, שמעורב זה שנים בכל פעילויות הקבוצה, בין היתר כיו"ר מנורה מבטחים פנסיה, כדירקטור בחברות אחרות וכמנכ"ל מנורה מבטחים נדל"ן. בעבר היה מנכ"ל חברת אתרים.

גריפל יקבל משכורת של 125 אלף שקל לחודש (כולל משכורת 13) ותוספות, כך שעלות רכיב השכר השנתית שלו צפויה לעמוד על כ-2.6 מיליון שקל - ללא מענק. מינויו מסיים את הכהונה הזמנית בתפקיד של גדליה דורון. יו"ר מנורה מבטחים ביטוח ומנכ"ל מנורה מבטחים החזקות הוא ארי קלמן, שיישאר דומיננטי, ומנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח הוא מוטי רוזן.

מנורה מבטחים רשמה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה רווח נקי של כ-201 מיליון שקל - קיטון של כ-49% ביחס לתקופה המקבילה. בשקלול רווחי השקעה שנזקפו לקרנות הון, היא הציגה רווח כולל של כ-252 מיליון שקל - ירידה של כ-29% ביחס לתקופה המקבילה. ברבעון השלישי קטן הרווח הכולל של החברה בכ-55% לכ-57 מיליון שקל, והיא הודיעה על חלוקת דיבידנד בהיקף 100 מיליון שקל.

במנורה הסבירו שהירידה ברווח הכולל נובעת מהפרשה לרזרבה בביטוח החיים בשל הירידה בריבית, שהסתכמה מתחילת השנה בכ-109 מיליון שקל לפני מס, וברבעון השלישי בכ-55 מיליון שקל. החברה הגדילה את ההתחייבויות בביטוחי החבויות בביטוח הכללי בכ-54 מיליון שקל לפני מס מתחילת השנה, ובכ-45 מיליון שקל לפני מס ברבעון השלישי. כמו כן, אשתקד נרשמו רווחים חד-פעמיים של כ-66 מיליון שקל משחרור עתודות ברכב חובה ועסקת מימון מחדש לנכס של הקבוצה בחו"ל.

בשורת ההכנסות מפרמיות רשמה החברה גידול של 11% בכל מגזרי הפעילות של החברה, אך הגידול בעסקי ביטוח החיים ביטוחי הרכב וביטוחי הבריאות היה בשיעור דו-ספרתי. להוציא ביטוחי החבויות, החברה רשמה רווח ביתר תחומי הפעילות. למרות גידול של כ-8.5% בהכנסות מנורה מבטחים פיננסים מתחילת השנה, הרווח הכולל של החברה הסתכם בסכום סמלי של 23 אלף שקל, לעומת רווח של כ-1.75 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

מנורה סיכום
 מנורה סיכום