הסתה בפייסבוק: לבני, לפיד וריבלין במדי נאצים

תמונות של נשיא המדינה, שרים ומפכ"ל המשטרה דנינו במדי SS הוצגו בדף פייסבוק ותחתן הכיתוב: "האנטישמים שמתנגדים לחוק הלאום" ■ השר לביטחון פנים הורה לפתוח בחקירה: "כולנו זוכרים היטב לאן הובילה בעבר הסתה מסוג זה"

יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור
יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור

חשבון פייסבוק פיקטיבי שנפתח במהלך היום (א') הציג את תמונותיהם של מתנגדי חוק הלאום כשהם לבושים במדי אס.אס. בתמונות מעוררות הסלידה מופיעים בין היתר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שר האוצר יאיר לפיד, שרת המשפטים ציפי לבני, מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו והשר לשעבר מיכאל (מיקי) איתן. בסמוך לתמונות נכתב: "האנטישמים שמתנגדים למדינה יהודית בארץ ישראל!".

הסתה בפייסבוק / צילום מסך
 הסתה בפייסבוק / צילום מסך

בפייסבוק בעקבות פרסום תמונות השטנה, קרא השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להורות על פתיחה בחקירה מיידית תוך שימוש בכל הכלים הקיימים ברשותו לטיפול בעניין, שאותו הגדיר "חמור".

לדברי השר אהרונוביץ', "מדובר בחציית קו שחור ואני רואה בחומרה רבה את הפרסומים הללו. כולנו זוכרים היטב לאן הובילה בעבר הסתה מסוג זה ועלינו לפעול במהרה למציאת המעורבים בפרסום והבאתם לדין".

עוד הוסיף השר כי "אין לאפשר ביטויי הסתה באינטרנט וברשתות החברתיות ומחובתנו למגר את האלימות הנפוצה שם. לפני מספר ימים המלצתי בפני ראש הממשלה על שילוב זרועות כל גורמי הביטחון והאכיפה למיגור התופעה. אל לנו כחברה לעצום עין ולאפשר המשך ההסתה והעבריינות ברשת".‎

מוקדם יותר היום האשים שר הכלכלה נפתלי בנט את ההמונים שהפגינו אתמול מול ביתו של ראש הממשלה בהסתה. לדבריו, בעקבות חוק הלאום משתוללות נגדו ונגד הציבור שאותו הוא מייצג הסתה חסרת תקדים. "רק בימים האחרונים כינו את הציבור הגדול הזה גזענים ופאשיסטים", הוא אומר, "אותי כינו סרטן ונאצי".