פנדל! וכרטיס אדום! האם זה סוף הסיפור של החוק?

במועצת הכדורגל העולמית, הגוף האחראי על שינויי חוקה - יפעלו לביטול "העונש המשולש" השנוי במחלוקת (פנדל, כרטיס אדום והרחקה ממשחק נוסף)

בעיטת עונשין מ-11 מטר, פנדל, נבחרת אנגליה, וויין רוני / צלם: רויטרס
בעיטת עונשין מ-11 מטר, פנדל, נבחרת אנגליה, וויין רוני / צלם: רויטרס

שינוי מהותי הולך להתבצע בקרוב בחוקת הכדורגל העולמי: ה-IFAB, מועצת הכדורגל הבינלאומית, תמליץ לפיפ"א במארס הקרוב לבטל את ה"עונש המשולש" - במסגרתו שחקן המכשיל את יריבו ברחבת העונשין, או נוגע בידו - מקבל כרטיס אדום ישיר; קבוצתו סופגת פנדל; ולאחר מכן השחקן לא יכול להשתתף במשחק הבא של המועדון או הנבחרת שלו - בעקבות הרחקתו.

מנכ"ל התאחדות הכדורגל הסקוטית, סטיוארט רייגן, שיושב ב-IFAB, אמר ל"אינדיפנדנט": "יש שני רבדים לפתרון הסוגייה הזאת - או שמבטלים את ההרחקה האוטומטית מהמשחק הבא; או שמאמצים פתרון יותר טכני, בו מתייחסים לרחבת ה-16 כאיזור מיוחד, שבו מניעת שער בטוח משמעה כרטיס צהוב בלבד - כיוון שבכל מקרה קבוצתו של השחקן המכשיל נענשת בפנדל".

לפי הפתרון השני - הכשלה מחוץ לרחבת העונשין שמונעת מצב הבקעה בטוח תמשיך להיות שווה כרטיס אדום ישיר, אך כאמור תומתק לכדי כרטיס צהוב בלבד במידה ותתבצע בתוך הרחבה ותגרור אחריה כדור עונשין מ-11 מטר.

ה-IFAB, המורכב מנציגים של התאחדויות הכדורגל המייסדות של המשחק - ווילס, אנגליה, סקוטלנד, צפון אירלנד ופיפ"א, הוא הגוף העליון בכדורגל העולמי לאישור שינויים בחוקת המשחק.

אחד מהתומכים העיקריים בשינוי הוא שופט העבר הגדול מאיטליה, פיירלואיג'י קולינה. רייגן: "קולינה חושב שאסור לנו לדחות עוד את הטיפול בסוגייה הזאת".