יעלון עצר מעבר צה"ל לנגב; טוען שהאוצר לא העביר תקציבים

העימות הפוליטי מגיע לשטח: שר הביטחון מאשים את שר האוצר לפיד בכך שבניגוד להצהרותיו, לא העביר תקציב לפרויקט החשוב, ולכן הוא עוצר את ביצועו ■ "האוצר מציג מצג שווא", מאשים יעלון

משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי
משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי

על רקע מאבק משרדי האוצר והביטחון, החליט שר הביטחון משה (בוגי) יעלון לעצור את פרויקט מעבר צה"ל לנגב. המהלך כולל את קריית התקשוב, קריית המודיעין ועיר הבה"דים.

במכתב חריף שכתב יעלון לראש הממשלה, שר האוצר וראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ', הוא טוען כי באוצר הבטיחו להעביר תשעה מיליארד שקלים לטובת הפרויקט, אך הכסף לא מועבר ובכך למעשה הפרויקט נתקע.

"אני קובע באופן חד-משמעי כי אמירתו של שר האוצר כי משרדו תקצב בתקציב הביטחון את הסכומים הנדרשים לביצוע המהלך - אינה נכונה", האשים יעלון. "בתוך כך, מציג משרד האוצר מצג שווא של הקצאת משאבים לתקציב הביטחון".

שר הביטחון הוסיף: "אופן ההתנהלות בנושא זה מערער באופן משמעותי את אמון המערכת והמשרתים בה במהלך המעבר וכי הנושא אינו זוכה להתייחסות כאל פרויקט לאומי כפי שנדרש. מעבר יחידות צה"ל לנגב הוא מהלך לאומי ומשמעותי ומערכת הביטחון בראשותי נוהגת בו בהתאם לכך ועושה את כל המאמצים לקדמו ולהביאו לכדי מימוש לטובת צה"ל, הנגב ומדינת ישראל. לצערי, וכל עוד תימשך התעלמות האוצר מהחלטות הממשלה, ההסכמים והסיכומים - לא יקודם מהלך חשוב זה".

ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ' אמר לחדשות 2 כי "אם לא קריית התקשוב ו-8200 יגיעו אל הנגב, נמצא את עצמנו בבעיה קשה מאוד בכל מה שקשור בפיתוח ההון האנושי. הגיע הזמן שמישהו ידפוק על השולחן ויגיד 'די, עד כאן!'".

"החלטה אומללה, רגע עצוב עבור מדינת ישראל"

ראש המועצה האזורית רמת הנגב שמואל ריפמן אמר כי "זוהי החלטה אומללה. רגע עצוב עבור מדינת ישראל שבו שיקולים פוליטים צרים גוברים על מהלך היסטורי לאומי שהחל לפני יותר מעשור. מצער מאוד ששרי הממשלה בוחרים להלחם זה בזה על גבם של תושבי הנגב.

"משחקי הכוח בין קברניטי המדינה רק מעניקים צידוק בדיעבד ומחזקים את ידם של כל אותם גורמים המנסים לגרום לעיכוב מעבר יחידות התקשוב והמודיעין לנגב החיוני כל כך לפיתוח הנגב. לצערי גם נכדיי לא יראו כנראה את המהלך קורה".

ממשרד האוצר נמסר כי "משרד האוצר עמד בכל התחייבויותיו בנושא זה ובכלל, והעביר את חלקו בתקציב 2013 ו-2014. צר לנו כי נעשה שימוש ציני בפרויקט לאומי רב חשיבות, בניסיון להשיג תוספת לתקציב הביטחון שגם כך הוא הגדול ביותר בתקציב המדינה".