בדרך להקלות ביבוא ולהורדת מחירים? בקרוב יוסרו החסמים

בנט: הקלה על היבוא תרחיב את התחרות - שתביא להורדת יוקר המחיה

נפתלי בנט / צילום: שלומי יוסף
נפתלי בנט / צילום: שלומי יוסף

בדרך להקלות ביבוא ולהורדת מחירים? קבינט יוקר המחיה בראשות שר הכלכלה, נפתלי בנט אישר היום (ב') את ההמלצות של הוועדה בראשות מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג, להגברת התחרות והסרת חסמים ביבוא.

בין ההמלצות של ועדת לנג שאושרו בישיבת הקבינט היום - התאמת שיטת הייבוא לזאת שנהוגה במדינות מפותחות - תוך פיקוח על מוצרים מיובאים בשווקים ולא בטרם יבואם. בנוסף, משרד הכלכלה יהיה הגוף שיתאם בין כ-40 רגולטורים, שאחראים היום על ייבוא של מוצרים בתחומים השונים וזאת כדי להביא בחשבון שיקולים של תחרות והוזלת יוקר המחייה.

כמו כן יבוצע קידום של יבוא מקביל, תוך הפעלת רשות ההגבלים העסקיים במקרים שבהם יבואנים חזקים יחסמו יבואנים מקבילים והקמת אתר אינטרנט שיאפשר לציבור לקבל מידע על יבוא מסחרי ואישי - באופן שישפר את השקיפות בנושא זה.

לדברי השר בנט, באישור המלצות של ועדת לנג יש כדי לבשר על "מהפכה לרווחת הצרכנים בארץ" ואמר כי "יישום ההמלצות יקלו על הייבוא ויזרימו לישראל מוצרים רבים, תוך הרחבת התחרות - שהיא הנשק החזק ביותר במאבק להורדת יוקר המחיה".

מנכ"ל משרד הכלכלה לנג מסר בתום הדיון בקבינט כי "יוקר המחייה בישראל הוא מהבעיות הבוערות בקרב הציבור ורמת המחירים של מוצרי הצריכה של משקי הבית בישראל - גבוהה באופן אבסולוטי ביחס לרמת ההכנסה בכ-20% מהממוצע במדינות ה-OECD. סגירת הפער במחירים של מוצרי הצריכה בלבד - יכול להוביל לחיסכון של מאות שקלים בחודש עבור משק בית".