הברחת סחורה ביאכטה שלך? לא תוכל לשמש כבעלים של קבוצת כדורגל

האיטלקי מאסימו סלינו, שרכש באפריל את לידס מליגת המשנה באנגליה - נפסל מהתפקיד, בעקבות פרשת הברחה בה הורשע במדינתו; מתכוון לערער

מאסימו סלינו / צלם: yorkshirepost.co.uk
מאסימו סלינו / צלם: yorkshirepost.co.uk

התסבוכת המשפטית בה מעורב איש העסקים האיטלקי מאסימו סלינו תאלץ אותו להיפרד מלידס יונייטד, קבוצת ליגת המשנה האנגלית אותה רכש באפריל האחרון. ה-Football League, המנהלת את שלוש הליגות שמתחת לפרמיירליג - קבעה כי סלינו, 58, לא יוכל עוד לשמש כבעלים או ליטול חלק כלשהו בניהול המועדון, בעקבות הרשעתו בפרשת הברחת סחורה על היאכטה הפרטית שלו "נלי" בשנת 2012.

במסגרת אותה פרשה קבע ביהמ"ש כי סלינו ניסה להימנע מתשלום מס בסך 390 אלף אירו, באמצעות שימוש ביאכטה הפרטית שלו. במארס האחרון אף נקנס סלינו על-ידי בית המשפט באיטליה בתשלום קנס בסך 600 אלף אירו בגין העבירה אותה ביצע.

הנהלת ה-Football League ניסתה לבלום את סלינו כבר בעת רכישת המועדון לפני כחצי שנה, בטענה כי ההרשעה בפרשת ההברחה לא עומדת בקנה אחד עם תקנות הנאותות לשמש כבעלים של קבוצת כדורגל באנגליה. אולם ביהמ"ש קבע אז כי האיטלקי כשיר להפוך לבעלים של לידס.

סלינו מסר ל"גרדיאן" כי גם כעת, הוא מתכוון להשתמש ב-14 יום שניתנו לו לערער על ההחלטה.

יש לציין כי ההתפתחויות האחרונות עשויות לקדם את מכירת לידס לידיה של חברת רד-בול: בתחילת החודש שעבר פורסם ב"דיילי טלגרף" כי סלינו מנהל מו"מ עם ענקית משקאות האנרגיה, כשאז דובר על אחוזים בלבד מהמועדון. סלינו שימש עד ינואר 2014 במשך 22 שנה כבעלים של הקבוצה האיטלקית קליארי.