סיפור כיסוי: השכמייה חוזרת ומוסיפה שיק על-זמני ללוק החורפי

מעצבי-העל הוציאו אותה מהספה מול הטלוויזיה והצעידו אותה על מסלולי תצוגות החורף - והשאר היסטוריה ■ קבלו את המלכה הבלתי מעורערת של השיק החורפי: השכמייה

ולנטינו, ברברי, איב סן לורן ואלכסנדר מקווין, הם רק חלק קטן מהמעצבים שבחרו להצעיד את הדוגמניות על מסלולי התצוגה הבינלאומיים עטופות בשכמיות-גלימה מפוארות, דרמטיות ודומיננטיות. כך הפכו את הפריט שנחשב במשך עשורים לביתי ומכרבל, ללהיט האופנתי של החורף הזה.

השפע והמגוון העשיר - החל מגרסת הפונצ'ו השבטית המוכרת, דרך גרסאות אורבניות ועד המגונדרות, בדמות שכמיות-שמלה אלגנטיות - מוכיחים שהשכמייה כאן כדי להישאר וטוב שכך. מדובר בפריט לבוש חורפי פרקטי ומלא בשיק, למשרד או לסופשבוע. כזה שבקלות ישדרג את המראה ויצהיר על היותכן מעודכנות.

■ שמיכת שכמייה: כדאי לאמץ לטובת המראה הרגוע של שעות הפנאי בסוף השבוע, בדגש על ההיבט הספורטיבי של הפריט, עם ג'ינס רפוי וכובע סרוג.

■ השכמייה הסרוגה: לזרוק על עצמך גלימה נעימה וסרוגה, במקום סוודר עבה. במקרה הזה הפונצ'ו (במראה האתני, אבל לא רק) יכול לשמש כשכבה אידיאלית מעל ג'ינס או חצאית.

■ השכמייה הדרמטית: שכמייה שמגיעה עד מתחת לברכיים ומחקה את הדרמה של המעיל, בהשראת בגדי גברים. במקרים כאלה, כשיש כל כך הרבה בד, המפתח הוא לשמור על שקט בפריטים שמתחת, שלא יגנבו את ההצגה. למשל חולצה מכופתרת פשוטה עם סקיני ג'ינס. כדי לקזז את מראה המלתחה הגברית, אפשר לתת טוויסט נשי עם מגפון מצויד בעקב דומיננטי.

■ השכמייה האלגנטית: למראה מודרני, מעל חליפת מכנסיים מחויטת, אפשר להוסיף שכמיית-גלימה שחורה אלגנטית. תוספות בלתי צפויות, כמו כובע-מגבעת ומכנסיים בולטים, יעניקו יחד מראה מחוייט חורפי חד פעמי.

■ שכמיית הגשם: שכמיית הגשם הנצחית מתורגמת העונה למבחר עצום של אפשרויות, ויכולה בקלות לשמש כגרסה אורבנית מנצחת של המעיל היומיומי.

סיפור כיסוי / צילום: יח
 סיפור כיסוי / צילום: יח