למה שוב ביבי?

ללפיד אין ניסיון, בנט מסוכן, בוז'י צעיר וכחלון לא מוכר. ומה עם ברק?

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

אני לא חושב שצריך להתפלא על הסקרים המראים שרוב הציבור רוצה את נתניהו כראש הממשלה גם אחרי הבחירות הקרובות. כי בשאלה זו, אחד האלמנטים המכריעים היא אישיותו של המועמד לתפקיד, ולא רק עמדותיו. ביבי מכהן כבר שנים רבות בתפקידים הבכירים ביותר והוא נתפש כמנהיג, כאישיות ממלכתית, כמי שהוכיח שהוא יודע להוביל - למרות הטעויות והשטויות. הוא יודע להופיע, לנאום, יש לו קול בריטון נעים ומשכנע, ובאופן כללי ההופעה שלו משרתת אותו היטב.

לפיד - חסר ניסיון

כדי לגבור על אדם כזה, צריך אישיות שוות ערך לפחות, רצוי בעלת ערך גבוה יותר. בואו נראה מה יש לנו היום על המדף. יאיר לפיד, ראש המפלגה הגדולה ביותר. בתחום הייצוגי הוא אינו נופל מנתניהו. אבל אין לו הניסיון, הביטחון, היכולת לשכנע שהוא יותר ממה שהוא נראה ונשמע. כתבתי כאן בעבר כי מי שלא טרח לסיים את בחינות הבגרות שלו, אינו כשיר לתפקידים חשובים. לא בגלל חומר הבחינות, אלא מכיוון שזה נותן מושג על אופיו של האיש. הוא אמנם התפתח מאוד בתפקיד שר האוצר, אבל לא מספיק כדי לשכנע את הציבור שהוא כבר ראוי להנהיג ולהוביל. מה גם שעל פי הסקרים הוא ייצא מהבחירות עם כמחצית המנדטים שיש לו היום.

בנט - דעות מסוכנות

נפתלי בנט? אדם אינטליגנטי, יודע מה הוא רוצה. הבעיה שלו היא היותו יותר מדי קיצוני. רוב הציבור חושש ממנו, מדעותיו, מעמדותיו. הוא נראה כמו אדם מתקדם, ליברלי, מתון יחסית - אבל הוא לא כזה בכלל. במהלך כהונת ממשלה זו הוא ייצג עמדות שמדינה כישראל לא יכולה להרשות לעצמה. אין לו בעיה לקרוא תיגר על ארצות הברית - מי שעושה זאת לא יכול להנהיג את המדינה, כי מהר מאוד אולי לא תהיה לו מדינה. בסך הכול הוא אדם בעל דעות מסוכנות.

בוז'י - נראה צעיר מדי

יצחק הרצוג. חבל עליו. יש לו את ההשכלה, את תרבות הביטוי, את כושר העשייה שהוכיח במשרד הרווחה. אבל אין לו "את זה", את מה שלביבי יש בשפע. כל אדם רוצה להיראות צעיר מגילו - הרצוג נראה צעיר מדי. כשהוא מופיע לצד נתניהו, הוא נראה ונשמע כילד שמתפרץ למסיבה של מבוגרים.

כחלון - לא מספיק מוכר

ומה עם משה כחלון? לרוב הציבור הוא אישיות לא מוכרת. לא ממש. כשר התקשורת הוא עשה מעשה חשוב, הרפורמה בשוק הסלולר. זה לא היה עניין של מה בכך. אבל זה לא מספיק. הוא בהחלט מקרין פוטנציאל. אבל כנראה לא לבחירות הקרובות.

רק רגע, את מי אני רואה מסתתר שם בפינה, מציץ לראות מה קורה? זה לא אהוד ברק, במקרה?