מיני מבחן דרכים: סוזוקי v-strom 1000 - סערה לייט

הויסטורם החדש הוא אופנוע טוב, לא מצוין ■ מנגד, צריך לבחון את הכול בפרופורציה, ובמקרה הזה מדובר במחיר של 98,940 שקל - הנמוך בקטגוריה ■ עם כמה שיפורים בהנדסת האנוש ותג מחיר נמוך כזה, הויסטורם 1000 המחודש יכול להיות כרטיס כניסה נוח לעולם מנועי הליטר

לפני חמש שנים אופנוע ה-v-strom 1000 של סוזוקי חדל להגיע לאירופה וישראל, בשל אי עמידה בתקנות זיהום האוויר החדשות. עכשיו, לאחר מקצה שיפורים שכלל דיאטה עצבנית באלקטרוניקה וקווי עיצוב חדשים שהושאלו בחלקם מדגמי הפרימיום, מגיע הקאמבק.

הצצה במפרט היבש מספרת על יכולות שטח מוגבלות למדי, למרות צמיג קדמי מכובד בקוטר 19 אינץ'. מערכת ה-ABS לא ניתנת לביטול, החישוקים קלים ועדינים, במקום שפיציים וקשוחים עם יכולת ספיגה וסעפת פליטה בתחתית שחשופה לפורענות השטח. הקלילות הזו מאפשרת תמרון עירוני נוח יחסית, אבל האח הקטן בגרסת ה-650 סמ"ק יצלח טוב יותר את המשימה הזו. אז לשם מה נולד ה-v-strom 1000?

ירדתי לאילת עם מועדון ויסטורם של סוזוקי, שבו כ-100 רוכבים, כדי לבחון את האופנוע למטרה שלשמה הוא נולד - תיור, ואפילו זוגי. התקנו שתי מזוודות צד מעוצבות (7,200 שקל, ניתנות כמתנה עם קניית האופנוע), שמאפשרות יכולת העמסה די מוגבלת, בטח כשהמורכבת לא מסתפקת בשני זוגות גרביים וכמה טי-שירטס. ארגז אחורי הוא בבחינת חובה בסוג מסע שכזה, גם לשטח אפסון וגם לנוחות המורכב.

למנוע ה-V טווין כמה יתרונות וחסרונות. היתרון הבולט הוא מומנט בסל"ד נמוך - 10.5 קג"מ ב-4,000 סל"ד; מנגד, ישנה תכונה מטרידה של ויברציית יתר שמגיעה מעל 4,000 סל"ד. יחד עם מושב קשה כאבן, המורכב שלכם יתחנן לעצירה לחילוץ עצמות מדי 40 דקות.

אחת התכונות הטובות שהורגשו היא עבודת הבולמים החדשים - למרות שאינם ניתנים לכיול אלקטרוני, הם בהחלט יודעים לספק את הסחורה גם בנסיעה מינהלתית עם מורכב וציוד מלא, וגם ברכיבה מאתגרת בכבישים מפותלים. מנגד, ברכיבה קצת אגרסיבית זמינות הכוח חסרה, מה שמצריך עבודת הילוכים קפדנית. התחושה הכללית מהמנוע היא שעם קצת תשומת לב, בסוזוקי היו יכולים להפיק ממנו הרבה יותר.

את צריכת הדלק אפשר לחלק לשניים - רכיבה בהילוך גבוה ומהירות שיוט אופיינית לכביש 6, שם מקבלים צריכת דלק ממוצעת של 19 ק"מ לליטר (ציוד מלא ושני רוכבים); ורכיבה ספורטיבית עם רוחות פנים חזקות וטיפוס למצפה רמון, שם נרשמה צריכת דלק מפתיעה של 16 ק"מ לליטר. זה המקום לשאול מדוע נפח מיכל הדלק הוא 20 ליטר בלבד.

הנדסת האנוש סובלת ממגן רוח פצפון, וכל רוכב מעל 1.70 מטר יחפש פתרון בשוק האפטר מרקט. למרות שלוח המחוונים מכיל כל מה שרוכב צריך, הוא סובל מארגון לא נוח. דווקא המסך שמכיל את מירב האינפורמציה הוא הקטן ביותר, וקריאת הנתונים תוך כדי רכיבה מצריכה מאמץ גדול.

לסיכום - הויסטורם החדש הוא אופנוע טוב, לא מצוין. מנגד, צריך לבחון את הכול בפרופורציה, ובמקרה הזה מדובר במחיר של 98,940 שקל - הנמוך בקטגוריה. עם כמה שיפורים בהנדסת האנוש ותג מחיר נמוך כזה, הויסטורם 1000 המחודש יכול להיות כרטיס כניסה נוח לעולם מנועי הליטר.

הכותב היה אורח של סוזוקי באילת