ורשבסקי: "המונופול הדורסני ערוץ 2 כמה לסגירת ערוץ 10"

מנכ"ל ערוץ 10 באסיפת העובדים: "אני קורא לערוץ 2 להפסיק לחסום, להפסיק לחשוש מתחרות - ולצאת לתחרות בתנאים שווים ובאפיקי שידור אחרים, ולתת לצופים להחליט באילו סוגי תכנים הם רוצים לצפות"

יוסי ורשבסקי באסיפת עובדי ערוץ 10 / צילום: ערוץ 10
יוסי ורשבסקי באסיפת עובדי ערוץ 10 / צילום: ערוץ 10

עובדי ערוץ 10 קיימו היום (ה') אסיפה על רקע סכנת הסגירה המרחפת מעל הערוץ, בהשתתפות המנכ"ל יוסי ורשבסקי.

באסיפה אמר המנכ"ל ורשבסקי כי "המונופול הדורסני של ערוץ 2 כמה לסגירתו של ערוץ 10, כדי לחזק את הלפיתה שלו בצוואר של המפרסמים והפרסומאים ובמוחם של הצופים".

לדבריו, "בניגוד לפעמים הקודמות שבהן נאבקנו על הארכת הזיכיון וביקשנו הקלות ופריסת חובות, הפעם אנחנו לא מבקשים כלום. על מנת להפוך את שוק הטלוויזיה לתחרותי, כדי להתחרות במונופול הדורסני של ערוץ 2, צריך להקטין את החסמים שיש בכניסה לשוק הזה".

ורשבסקי קרא לערוץ 2 "להפסיק לחסום, להפסיק לחשוש מתחרות - ולצאת לתחרות בתנאים שווים ובאפיקי שידור אחרים, ולתת לצופים להחליט באילו סוגי תכנים הם רוצים לצפות".

לדברי מנכ"ל ערוץ 10, "אני גם קורא לחברינו ושותפינו היוצרים לתמוך בהקטנת החסמים וביצירת מקסימום תחרות - דבר שיתרום לפלורליזם וגם לעשייה שלהם. אני מתחייב שערוץ 10 יעמוד בכל המחויבויות להפקה ויצירה וימשיך לשמור על הזכות של היוצרים הישראלים לרווחים שווים ממכירה של היצירה שלהם בשווקים נוספים".

עוד ציין ורשבסקי כי בלי יוסי מימן, "ההשקעות האדירות שלו והגב שלו לאורך יותר מעשור - לא היינו מגיעים עד הלום". לדבריו, מימן "הוא זה שאיפשר את הפתרון ואת ההבראה".

לדברי ורשבסקי, "אנחנו סומכים על יו"רית מועצת הרשות השנייה אוה מדז'יבוז', על המנכ"ל שי באב"ד, על חברי המועצה ועל הצוות המקצועי, שיעבירו את ההחלטה לפתיחת שוק הטלוויזיה לתחרות".

מתן חודורוב, יו"ר ועד עובדי ערוץ 10, אמר באסיפה: "אני חולק על המנכ"ל. אני לא סומך על אף אחד, ואני חושב שאנחנו צריכים לעשות פעולות ולוודא שמועצת הרשות השנייה תתכנס לאלתר ותקבל את ההחלטה על הסרת החסמים, כדי שוועדת הכלכלה תוכל ביום שני לאשרר ולאמץ את ההחלטה שלהם".

אחד העובדים שאל את המנכ"ל ורשבסקי למה היה צריך לחכות עם המשקיע עד הרגע האחרון, ולמה לא הכניסו משקיע קודם כדי להניע עניינים.

ורשבסקי השיב: "נעשו פה דברים שמחייבים בדיקה. נעשו פה דברים על-ידי הנציגים של בעל המניות הדומיננטי, שפרש חודש אחרי שהבטיח להשקיע בערוץ עד לקבלת רישיון. אני מבטיח שהכול ייבדק כבר בתחילת השנה".

נזכיר כי מוקדם יותר היום פורסם ב"גלובס" כי עובדי ערוץ 10 יוצאים למאבק ומתכננים הפגנה מול הרשות השנייה. העובדים דורשים ממועצת הרשות השנייה להוריד לאלתר את החסמים בטלוויזיה המסחרית, על מנת לאפשר את כניסתו של המשקיע שלמה נחמה לערוץ.