המערכת לרכב שתדאג שלא תעמדו לעולם ברמזור אדום

ה-car TO x מאפשרת זרימה טובה יותר של התנועה, כך שהיא מקטינה את צריכת הדלק ■ תיאורטית המערכת תוכל לספק מהירות מומלצת שתאפשר גל ירוק

רמזורים מערכת לרכב/ צילום: מהוידאו
רמזורים מערכת לרכב/ צילום: מהוידאו

כחלק מהניסיון לפתח טכנולוגיה שתקל על העומסים בכבישים בעיר, מפתחת אאודי מערכת שנקראת car TO x, שמאפשרת אינטראקציה בין הסביבה הדיגיטלית שעוטפת אותנו כמו הטלפונים הסמארטפונים, מצלמות, שרותי ענן ועוד לבין המכונית ולהיפך. אחת מהטכנולוגיות הללו כבר נוסו בברלין.

אחת המטרות של המערכת היא לייצר זרימה טובה יותר של התנועה וזאת כמובן במידה ויהיו בכביש יותר מעשרים וחמש מכוניות ניסיוניות המסתובבות ברחבי העיר. יתרון נוסף הוא להקטין את צריכת הדלק ע"י צמצום האצת המכונית מעמידה שבה מתבזבזת הרבה אנרגיה.

ניסינו את המערכת בברלין, וגילינו כי היא די מסורבלת, הצגת הנתונים בעייתית וגם הניסיון לתזמן כל הזמן את הרמזורים הוא עניין שדורש לא מעט תירגול.

הביקור שלנו מסתיים באודי סיטי, גן עדן לחובבי הגאדג'טים שהוא למעשה אולם התצוגה הראשי של אאודי בברלין. את המכוניות מחליפים מסכי ענק באיכות גבוהה. חווית הקנייה מתחילה במסך קטן בו ניתן לבחור בין כל דגמי אאודי, המסע ממשיך בבחירת צבע, חישוקים, מפרט הפנים, המנוע, חבילות איבזור ובקיצור כל מה שיש לאאודי להציע בארסנל.

עם סיום התהליך משגרים את הדגם הקטן במחוות יד אל המסך הגדול ושם המכונית מופיעה בגודל מלא ומדוייק, הקונה מקבל קוד והוא יכול לגשת לכל סוכנות של אודי בגרמניה לביצוע ההזמנה. מי יודע, אולי בעתיד נראה את אאודי משקיעה את המשאבים הללו גם באולם התצוגה החדש שלה ברמת גן.