קונדואיט סוגרת גם את חטיבת מסך הנעילה לסמארטפונים

יממה אחרי חשיפת "גלובס" על כך שחברת האינטרנט הישראלית סוגרת את חטיבת הדפדפן שלה ומפטרת עובדים, נודע כי גם חטיבת first תיסגר, ויפוטרו עובדים

יממה אחרי חשיפת "גלובס" על כך שחברת האינטרנט הישראלית קונדואיט סוגרת את חטיבת הדפדפן שלה ומפטרת עובדים, ועל כך שגורלה של חטיבת first לוט בערפל, היום נודע כי גם החטיבה השנייה נסגרת ויפוטרו עובדים. חטיבת first, שאחראית על פיתוח מסך נעילה לסמארטפון שמאפשר קבלת עדכונים וחדשות, נסגרת לאחר שניסיונות מכירה שלה לחברות חיצוניות לא הבשילו.

במכתב ששלח ירון מוראדי, מנהל חטיבת First, לעובדים הוא כתב כי "הנהלת החברה והדירקטוריון החליטו למקד את החברה בפעילות אחת ולכן בסופו של דבר, לצערי, הוחלט לסגור את first. בחודשים האחרונים היו ניסיונות למכירת first ולאחרונה התנהל שיח משמעותי עם חברה שהביעה רצון לרכישת הפעילות, אבל זה לא הוביל למכירה מסיבות טכניות".

החטיבה נסגרת אחרי כשנתיים וחצי מאז שהושקה, במסגרתה פעלה מול עשרות אתרי תוכן בארץ ובעולם כדי לפתח עבורם מוצר white label שיאפשר להם לשלב מסך נעילה לסמארטפון תחת מותג האתר. כך, למשל, פעלה קונדואיט בארץ עם אתרים כמו מאקו ו-ynet והמשתמשים שהתקינו את מסך הנעילה יכלו לקבל עדכוני חדשות לטלפון מבלי הצורך להיכנס לאפליקציה עצמה.

מוראדי כתב במכתב לעובדי החטיבה כי רק בישראל הגיעה החברה למעל ל-30 מיליון חשיפות בחודש על-גבי מסך הנעילה של הטלפון. "חשוב שתדעו, כשותפים לדרך, יצרנו מוצר איכותי שאפשר להתגאות בו, אך בחיי העסקים דברים כאלו קורים, ולפעמים למרות שהאמונה מאוד חזקה, יש רגעים של קבלת החלטות".

במכתבו מוראדי רמז על כך שההחלטה לסגור את החטיבה לא הייתה משאת נפשו. "באופן אישי, למרות שדעתי ידועה לגבי הפוטנציאל של first והישגיו, והעמידה בכל היעדים שהצבנו לעצמנו, אני מכבד את ההחלטה של קונדואיט ומודה על ההזדמנות שניתנה לי".

מקונדואיט נמסר, כי "החברה קיבלה החלטה אסטרטגית לסגור את פעילות First ולהתמקד בתחום פעילות אחד, שהוא התחום המרכזי שאנחנו רואים בו אפיק לגידול וצמיחת החברה. אנחנו עכשיו חברה של מוצר אחד ואנחנו ממשיכים למקד ב-100% את מאמצינו בפעילות Como, שכבר הוכיחה את הצלחתה. כפי שהצענו לצוות U, הצענו גם לחלק מחברי צוות First להישאר ולקחת חלק בפעילות Como, כשבמקביל אנחנו ממשיכים לגייס עובדים לשורות החטיבה ולהשקיע את כל משאבנו במוצר".

אתמול, כאמור, נחשף ב"גלובס" כי קונדואיט סוגרת את חטיבת הדפדפן, שפיתחה במשך כשנתיים את דפדפן U, שמבוסס על הקוד שמאחורי דפדפן כרום של גוגל. גורם המקורב לחברה הסביר אתמול כי בחברה מעדיפים למקד את העבודה בפעילויות ליבה אחרות ובראשן חטיבת Como, שמאפשרת לייצר אפליקציות מובייל בדרך פשוטה ומהירה יחסית.

באוקטובר לפני שנה קונדואיט החליטה לסגור חטיבה אחרת בחברה בשם Wibiya, שהתרכזה בסרגלי כלים מבוססי אתר. החטיבה נולדה בעקבות רכישת חברת Wibiya ב-45 מיליון דולר ב-2011. בעקבות הסגירה ולרגל השינויים השונים בחברה, שלושת מייסדי Wibiya עזבו במארס השנה את קונדואיט לטובת הקמת סטארט-אפ בתחום הירידה במשקל.

קונדואיט נחשבה לאחת מחברות האינטרנט הגדולות בישראל במשך שנים. בספטמבר אשתקד הודיעה על החלטתה להתפצל ולמכור את חטיבת סרגלי הכלים - מנוע ההכנסות העיקרי - לחברת פריון הציבורית, מהלך שהושלם בינואר השנה.

כיום, כאמור, היא מתמקדת בעיקר בעולם המובייל, באמצעות חטיבת Como. בספטמבר השנה פורסם כי מנהל חטיבת Como, הראל טייב, עזב את החברה והוחלף על-ידי דרור ארז, הנמנה על אחד ממייסדי קונדואיט, לצד רונן שילה וגבי בילצ'יק.