גאדג'טים: הסמארטפון מבית וואווי שתעדיפו לוותר עליו

אומנם ה-Ascend G630 נמכר במחיר נמוך יחסית, אבל הביצועים הנמוכים שלו הופכים אותו לאכזבה, ועדיף לוותר עליו או להוסיף כמה מאות שקלים בודדים נוספים ולקנות מכשיר ראוי לשימוש

חברת וואווי (Huawei) הסינית פעילה בישראל כבר יותר משנה, אבל עדיין נחשבת ליצרנית נישתית מאוד, שלא תופסת מקום משמעותי בשוק הסמארטפונים הישראלי, בניגוד לפעילותה בעולם. דגם ה-Ascend G630, שכבר נמכר בארץ מספר חודשים, מציע חומרה נמוכה ורמת מחיר נוחה.

ממשק: היצרניות הסיניות מאוד אוהבות להתאים את ממשק האנדרואיד לחווייה שהן תכננו. ה-G630 הפועל על אנדרואיד בגרסת ג'לי בין (4.3) המיושנת, מגיע עם מעטפת שלמה של וואווי, המעלימה את מגירת האפליקציות הסטנדרטית במערכת ההפעלה של גוגל ובמקום זה, מרכזת את כל האפליקציות בעמודי הבית. הגישה הזו תקל על משתמשי אייפון שאולי יעברו למכשיר הזה, אבל דווקא את משתמשי אנדרואיד היא מבלבלת.

מסך: וואווי ציידה את ה-G630 עם מסך בגודל 5 אינץ' ברזולוציה של 1280 על 720 פיקסלים, האיכות בינונית, אבל סבירה למכשיר ברמת המחיר הזו.

חומרה: ה-G630 הוא מכשיר שפשוט מגיב באיטיות ומציע חוויה לא נעימה. עמודי הבית מזדחלים להם והתוצאה היא תחושה של סמארטפון ב-200 שקל. מעבד המכשיר הוא מסוג סנפדרגון 200 של חברת קוואלקום במהירות 1.2 ג'יגה הרץ עם 1 ג'יגה זיכרון, נפח האחסון עומד על 4 ג'יגה עם יכולת הרחבה באמצעות כרטיס (עד 32 ג'יגה).

נפח האחסון הזעיר של הסמארטפון הופך אותו ללא ראוי לשימוש, גם כאשר שמים כרטיס זיכרון. כבר לאחר שעה או שעתיים של שימוש והתקנה של מספר אפליקציות בודדות, זיכרון המכשיר מתמלא והוא לא מוכן להוריד מיילים באפליקציית ג'ימייל של גוגל או להוריד מיילים נוספים. חשוב לציין, שהבדיקה לא כללה הורדה של מספר אפליקציות רב, אלא כמות נמוכה מ-10.

מצלמה: הסמארטפון של וואווי כולל מצלמה עם חיישן 8 מגה פיקסל ופלאש, התוצאות בינוניות ולפעמים קצת מפוקסלות.

סוללה: הסוללה של ה-G630 דווקא מספקת תוצאות לא רעות, כאשר המכשיר עבד לנו עד שעות הערב המאוחרות. הקיבולת עומדת על 2000 מיליאמפר.

בשורה התחתונה: אומנם מדובר בסמארטפון הנמכר במחיר נמוך יחסית, אבל הביצועים הנמוכים שלו, הופכים אותו לאכזבה, ועדיף לוותר עליו או להוסיף כמה מאות שקלים בודדים נוספים ולקנות מכשיר ראוי לשימוש.

מחיר: 1,100 שקל.

ציון: 4.