קץ השותפות ב-IDB? "המצב לא יכול להימשך"

מוטי בן משה הבהיר לאלשטיין כי "האחריות שלו כלפי בעלי מניות המיעוט, הנושים העובדים והמשק בכלל מחייבת אותו לשים קץ למבוי הסתום"

מוטי בן משה / צילום: אריק סולטן
מוטי בן משה / צילום: אריק סולטן

המתיחות בין בעלי השליטה באי.די.בי, מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין, על רקע מצבו הקשה של הקונצרן, מגיעה לשיא. לאחר חצי שנה של שותפות, שעלתה לשניים 1.4 מיליארד שקל שהזרימו מכיסם, נראה כי הם מחפשים דרך להיפרד בצורה כזאת או אחרת.

ל"גלובס" נודע כי בן משה נשמע אומר בשיחות סגורות כי בימים האחרונים הוא הבהיר לאלשטיין כמה פעמים ש"המצב הנוכחי לא יכול להימשך", וכי "האחריות שלו כלפי בעלי מניות המיעוט, הנושים העובדים והמשק בכלל מחייבת אותו לשים קץ למבוי הסתום". בן משה אף הודיע לשותפו כי הוא "מתכוון לנקוט את כל הצעדים הנדרשים כדי להוביל את אי.די.בי קדימה".

מנגד, גורמים מקורבים לאלשטיין אומרים כי "הוא מאמין שהחברות זקוקות להון מעבר לדיבורים ומתוך התחשבות מלאה עם חששות בעלי הציבור אדוארדו יוביל מהלכים שיחזקו משמעותית את הון החברה ומצפה למצוא בשותפו אותה נכונות. לפי בקשת חברי הדרקטוריון אלשטיין הגיע לארץ תוך 24 שעות וגילה שמוטי היה באירופה. מאז אלשטיין מנהל שיחות ביוזמתו בן היתר עם בעלי מניות הציבור והאג"חים להביא לפתרון שיאפשר לו להוביל את החברה לדרך נכונה".

בן משה ואלשטיין רכשו את השליטה באי.די.בי פתוח במסגרת הסדר החוב של החברה האם, אי.די.בי אחזקות. נכון להיום, בעקבות ההרעה במצבה של אי.די.בי, רושמים השניים הפסד "על הנייר" של מיליארד שקל על השקעתם.