חוזר לעניינים: גל מקל חתם בניו אורלינס פליקנס

לפי דיווחים בארה"ב, החוזה של הישראלי בפליקנס יהפוך מובטח אם ישרוד בסגל עד 10 בינואר; הקאמבק: הלילה מול הקליפרס בסטייפלס סנטר

גל מקל דאלאס מאבריקס / צילום: רויטרס
גל מקל דאלאס מאבריקס / צילום: רויטרס

אחרי למעלה מחודש של אי ודאות מאז עזב את דאלאס מאבריקס, גל מקל חוזר ל-NBA. ניו אורלינס פליקנס הודיעה אמש (ו') באופן רשמי כי החתימה את הגארד הישראלי, והוא יעמוד לרשותה כבר למשחק הקרוב הלילה בלוס אנג'לס מול הקליפרס.

לפי דיווחים בארה"ב, הפליקס הציעו למקל חוזה מינימום לא מובטח עד תום העונה כאשר לקבוצה אופציה על השחקן לעונה נוספת. לפי מארק סטיין מ-ESPN, החוזה של מקל לעונה הקרובה יהפוך למובטח ב-10 בינואר 2015.

מבחינה כלכלית, מקל צפוי להרוויח פעמיים מהעסקה - דאלאס מאבריקס תמשיך לשלם את מלוא שכרו בשתי העונות הקרובות בסכום כולל של 1.7 מיליון דולר, כאשר החוזה עם הפליקנס (חוזה מינימום לפי הדיווחים) יהיה בנוסף.

זו התחנה השנייה של גל מקל בליגת הכדורסל הטובה בעולם, אחרי ששיחק בעונה הקודמת במדי דאלאס. ערב פתיחת העונה החליטו המאבריקס לחתוך את הישראלי כדי לפנות מקום בסגל. מקל, שניסה לחזור לליגה, היה קרוב מאוד לחתימה באינדיאנה פייסרס שנפלה בגלל עניינים טכניים של אשרת עבודה; בהמשך יצא למספר ימי התרשמות בלוס אנג'לס לייקרס שהסתיימו ללא תוצאות.

הפליקס, שמדורגים במקום ה-11 במערב עם מאזן 9-8, השלימו ביממה האחרונה מהלך של השלמת הסגל ל-15 שחקנים: ביחד עם מקל הוחתם גם דאנטה קנינגהאם. מקל צפוי להיאבק על דקות משחק מול הרכז המחליף ג'ימר פרדט. בקבוצה משחק אחד מהשחקנים המדוברים והמלהיבים בליגה - אנתוני דייויס.

הפליקנס ישחקו תוך 24 שעות שני משחקים בסטייפלס סנטר בלוס אנג'לס - כאמור, הלילה מול הקליפרס, ולמחרת מול הלייקרס.

בשבועיים הקרובים מצפים למקל לו"ז משחקים מעניין מאוד: אחרי הביקור בלוס אנג'לס, הקבוצה תחזור הביתה למשחק מול הניקס, אחריו ייצא מקל לדאלאס למשחק מול קבוצתו לשעבר, ואחריו יחזור הביתה לפגוש את דייויד בלאט וקליבלנד קאבלירס.