כפי שנחשף ב"גלובס": יעקב אילון יגיש את מהדורת "מבט"

אילון מנהל כבר מספר חודשים מגעים מול העורך הראשי של רשות השידור, יונה ויזנטל, וכעת, לקראת הבחירות, הוא יהפוך למגיש המרכזי של מהדורת "מבט" בערוץ 1 ■ עלות שכרו - 30 אלף שקל בחודש

יעקב אילון / צילום: גלובס טיוי
יעקב אילון / צילום: גלובס טיוי

עכשיו זה סופי: יעקב אילון יגיש את מהדורת "מבט" של ערוץ 1. כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", אילון מנהל כבר מספר חודשים מגעים מול העורך הראשי של רשות השידור, יונה ויזנטל, וכעת, לקראת הבחירות הצפויות בחודש מארס, הוא יהפוך למגיש המרכזי של מהדורת "מבט". מירב מילר ואמיר איבגי יגישו רצועות חדשות יומיות אחרות.

אילון יועסק ברשות השידור בחוזה פרילנס, ועלות שכרו תהיה 30 אלף שקל בחודש. לשם השוואה - כשהחל להגיש את מהדורת חדשות 10 ב-2003, עמד שכרו של אילון על כ-200 אלף שקל בחודש.

אילון היה ממקימי חברות החדשות בערוצים המסחריים והיה המגיש הראשון של מהדורת החדשות של ערוץ 2 ובהמשך גם של חדשות 10 עם הקמתה. בשנה האחרונה הוא מגיש באופן קבוע רצועה יומית בערוץ החדשות הבינלאומי i24news.

ויזנטל מסר בתגובה כי "הצטרפותו של יעקב אילון לחטיבת החדשות של הערוץ הראשון מהווה נדבך משמעותי בקידומו של הערוץ הראשון בכלל ושל מהדורת 'מבט' בפרט. אני בטוח שאילון יסייע להפיכתה למהדורה מובילה ומשמעותית עוד יותר. יחד עם האנשים הטובים ברשות השידור נמשיך בתנופה שמתחוללת לאחרונה, על מנת להשיב את אמון הציבור ברשות השידור ובשידור ציבורי איכותי, מקצועי ומוביל".

אילה חסון, מנהלת חטיבת החדשות של הערוץ הראשון, מסרה: "אני מאמינה שיעקב אילון יוכל לתרום מניסיונו, ממקצועיותו ובייחודיות שלו. אני מאחלת לו ולנו הצלחה באתגר המיוחד, המרתק והראוי הזה".

אילון מסר כי "אני מאמין בחשיבותו האדירה של שידור ציבורי חזק, ואתגייס בכל הכוח כדי לעזור לכך שהערוץ הראשון יחזיר לעצמו את הבכורה בתחום החדשות. הערוץ הראשון נמצא בתחילתה של מהפכה, וחשוב שהוא יחזור להיות גורם משמעותי ותחרותי בשוק התקשורת, כפי שאך טבעי שיהיה. יש לי אמון רב במנכ"ל יונה ויזנטל ובמנהלת החדשות אילה חסון, ואני מצפה בכיליון-עיניים לעבוד איתם ועם אנשי הערוץ הראשון וקול ישראל".