"הדולר ימשיך להתחזק כנגד השקל בשבועות הקרובים"

כלכלני הלמן-אלדובי: "המשק הישראלי שנותר ללא תקציב וללא שר אוצר לחודשים הקרובים, נתפס כמקום בסיכון גבוה יותר משהיה לפני כחודש"

כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס
כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס

דולר ימשיך להתחזק למול השקל בשבועות הקרובים ושוק האג"ח ימשיך להיות תנודתי". כך מעריכים היום בבית ההשקעות הלמן-אלדובי. בבית השקעות מסבירים כי "המשק הישראלי שנותר ללא תקציב וללא שר אוצר לחודשים הקרובים, נתפס כמקום בסיכון גבוה יותר משהיה לפני כחודש. הציפיות לעליית האינפלציה בארץ כתוצאה מכך שרפורמות אשר פעלו להוזלת יוקר המחייה לא יצאו לפועל בשנה הקרובה. עליית הסיכון וכן עליית ציפיות האינפלציה הובילו לירידות שערים חדות באג"ח השיקלי לטווח ארוך של ממשלת ישראל".

בסקירה השבועית של בבית ההשקעות מתייחסים גם להתאוששות הכלכלה האמריקאית כגורם נוסף להתחזקות הדולר: "דו"ח התעסוקה שפורסם ביום שישי האחרון הציג נתונים חזקים מהצפוי, דבר שממשיך להעיד על התאוששות הכלכלה האמריקאית לעומת יתר העולם שממשיך לדשדש. השווקים הגיבו בעליות לאחר פרסום הדו"ח והדולר התחזק מול מטבעות העולם".

בהתייחסות לבחירות אומרים בהלמן אלדובי כי מצד אחד, הגירעון הממשלתי בשנה הבאה יהיה נמוך מכפי שנקבע בתקציב 2015, מצד שני, כל הרפורמות שתוכננו (מע"מ 0, חוק השכירות, רפורמה בבריאות ועוד) לא יצאו לפועל ויאלצו לחכות לתוצאות הבחירות. גם משרד הביטחון לא יקבל את התוספת לתקציב שהובטחה לו ויאלץ לדחות חלק מהתוכניות שתכנן ל-2015.