מסתמן: חברת התשתיות מרדכי בנימין תימכר אגב הסדר נושים

הנאמנים ממליצים למכור את החברה לחברת מגנזי תשתיות, קבלן משנה של מרדכי בנימין ■ הצעת הרכש מלווה בהצעה להסדר נושים בהיקף 163 מיליון שקל

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

עורכי הדין רמי קוגן ואלונה בומגרטן ממשרד נשיץ-ברנדס-אמיר, נאמני חברת התשתיות "מרדכי בנימין" שנקלעה להקפאת הליכים, הגישו לבית המשפט המחוזי בנצרת דוח על מצב החברה. בדוח הם סוקרים את חובות וזכויות החברה וממליצים למכור את החברה לחברת "מגנזי תשתיות", המהווה קבלן משנה של "מרדכי בנימין" בפרויקט בנתב"ג. הצעת הרכישה מלווה בהצעה להסדר נושים בהיקף כולל של כ-163 מיליון שקל.

"מגנזי תשתיות" הציעה לרכוש את מלוא מניות "מרדכי בנימין" בסכום של 52 מיליון שקל, אותם תזרים לכיסוי חובות לנושי החברה. לסכום זה יתווספו עוד 31 מיליון שקל המיועדים להסדר הנושים, אשר מקורם בהכנסות עתידיות צפויות של "מרדכי בנימין".

עוד פורט בהצעה כי "מגנזי תשתיות" תחליף את הערבויות הבנקאיות שהוצאו לחברה בערבויות חדשות בהיקף של כ-80 מיליון שקל.

לפי ההסדר המוצע, הנושים המובטחים, העובדים והנושים בדין קדימה יזכו להחזר מלא של חובותיהם; הנושים בעלי הערבות האישית יזכו להחזר של 50% משווי החוב; והנושים הבלתי מובטחים יזכו להחזר של 30% בלבד משווי החובות.

לפי ההסדר, "מרדכי בנימין" תמשיך להעסיק 70% מעובדי החברה למשך 12 חודשים נוספים לפחות, בכפוף לבדיקה שאמורה "מגנזי תשתיות" לערוך. במקביל הציגו הנאמנים מתווה חלופי למכירת החברה, להשלמת הפרויקטים של החברה בכביש 1 ובכביש 79, תוך השתחררות מיתר ההתחייבויות של החברה והעברתם לקבלנים אחרים.

עורכי הדין קוגן ובומגרטן הבהירו לבית המשפט כי מכירת החברה היא לדעתם האופציה המועדפת, שתאפשר לשמור את הישגי החברה ואת ההיתרים המיוחדים שיש לה לעבודה בפרויקטים שמזמינה המדינה. מכירת החברה, לדבריהם, תמקסם את החזר החובות לנושים.

"נראה כי הפתרון המיטבי יהא מכירת החברה, על דרך רכישת מניותיה, לצד ג' חיצוני, אשר יזרים הון חדש ויבטיח את המשך הפעלת החברה, תחת ניהול חדש", דברי קוגן ובומגרטן. "הדבר יאפשר חלוקת דיבידנדים לנושים במסגרת הסדר נושים".

בשבוע שעבר נתן השופט עילאבוני מבית המשפט המחוזי בנצרת צו להקפאת ההליכים בחברת "מרדכי בנימין", בין היתר כדי לנסות ולמצות את הסיכוי למכירת החברה ולמניעת פירוקה.

החברה הגיעה לכדי הקפאת הליכים לאחר שנקלעה לקשיים תזרימיים בשל חובות בסכום מצטבר של כ-178 מיליון שקל. עוד טרם מתן צו הקפאת ההליכים התפרסם כי "מגנזי תשתיות" התעניינה ברכישת "מרדכי בנימין" ואף חתמה על מזכר לרכישת 51% ממניות "מרדכי בנימין" במחיר של כ-38 מיליון שקל בספטמבר האחרון. הסכם זה לא יצא לפועל בסופו של דבר.

"מרדכי בנימין" היא חברת תשתיות בולטת, המבצעת, בין היתר, עבודות עפר גדולות בהיקפים של מאות מיליוני שקלים בשער הגיא, בפרויקטים בכביש 90, בנתב"ג ובאפק. לחברה 173 עובדים, לרבות עובדי הנהלה, מהנדסים, מנהלי עבודה, נהגים, מפעילי כלי עבודה, ומתחזקי כבישים.

הצעת הרכישה והסדר הנושים כפופים לאישור אסיפות הנושים ולאישורו של בית המשפט המחוזי בנצרת.