"חוסר ודאות פוליטית בישראל יכולה לשתק משקיעים"

קייס, נשיא ומנכ"ל AON, ברוקר הביטוח הגדול בעולם: "המזרח התיכון הוא הקליינט שלנו, זו ההזדמנות שלנו" ■ "העולם היום זה מקום מסוכן יותר" ■ "בישראל יש צד של סיכונים אבל יש הרבה הזדמנויות"

גרגורי קייס / צילום: תמר מצפי
גרגורי קייס / צילום: תמר מצפי

"המזרח התיכון הוא הקליינט שלנו, זו ההזדמנות שלנו. בימים האחרונים הגענו לישראל ודיברנו עם לקוחות בכל הסקטורים. ההזדמנויות פה מדהימות, לצד הסיכון. בישראל חברות מאוד חדשניות, המון טכנולוגיה", כך ציין היום (ב') גרגורי קייס, נשיא ומנכ"ל AON, ברוקר הביטוח הגדול בעולם, בשיחה עם גדעון רכמן מהפייננשל טיימס במסגרת ועידת ישראל לעסקים 2014, הנערכת בת"א.

לכל הידיעות מוועידת ישראל לעסקים 2014 - לחצו כאן

"אם מסתכלים על העולם היום, זה מקום מסוכן יותר. הסיכונים של הלקוחות שלנו מתגברים, יש מגפות, יש סייבר, התחממות גלובלית. העולם יותר מחובר, וזה מוריד עלויות לדוגמה, אבל זה מוסיף תנודתיות", הוסיף קייס.

"אנחנו מנסים להעריך סיכונים ספציפיים בנוגע לטרור, מלחמות אזרחים וחוסר יציבות. המזרח התיכון הוא אזור כמובן עם נקודות מדאיגות. בהקשר לישראל, כולם מבינים את הסיכון של טרור, אבל כשחושבים על הסיכון הפוליטי, אנחנו היינו אומרים שיש פה חוסר ודאות פוליטית ולא חוסר יציבות. ישראל די חיובית מהצד הפוליטי".

- לא משנה איזו ממשלה תיבחר?

קייס: "כן. ההשפעה של שינוי במשטר יכולה לשתק את המשקיעים".

- טרור יכול להגיע לשלב שהוא הופך לקשה יותר בקשר לעסקים.

קייס: "בסוף מגיעים למצב של אי יציבות אבל לפני זה היכולת לשלוט בסיכונים היא המקדם להשקעות. הלקוחות שלנו נמצאים בכל מקום בעולם".

- האינטרנט הוא סיכון ממשי.

קייס: "האינטרנט כבר כאן, כולם מושפעים מסייבר. באופן בסיסי, איום הסייבר הוא אמיתי ומשפיע על הכלכלה הגלובלית. גיל שויד הוא מנהיג עסקי גלובלי, כי האיום הוא מאוד ממשי".

- מה היתרון של סייבר?

קייס: "סיכון הוא לא רק דבר שלילי, אי אפשר לשבת על הגדר. חברות צריכות להילחם בסייבר, ולהבין איך להגיב להתקפת סייבר. הקליינטים שלנו נאבקים בסייבר ועושים המון כדי להגן על עסקיהם מהתקפות סייבר", ציין.

- מה לגבי מגפות ומחלות מדבקות?

קייס: "אפשר להגן מפני מגפות אם אתה מבין איך זה משפיע על העסק שלך, למרות שיש להבין עד כמה יש פחד בקרב הציבור".

- אולי פחות גלובלי ויותר לוקאלי?

קייס: "אנחנו רואים בדיוק את ההיפך. איך עולם מקושר-מחובר משפיע על העסק שלכם, ואיך רותמים את זה לטובת העסק".

- מה לגבי ישראל?

קייס: "הלקוחות שלנו מתעניינים מאוד בישראל, והם מוכיחים את זה. אנחנו תומכים בהרבה חברות בישראל. יש צד של סיכונים אבל יש הרבה הזדמנויות".