מחפשים השקעה בחו"ל? קבלו אג"ח אטרקטיבית

העלאת הדירוג של סיגייט, מובילת שוק ה-Hard disc העולמית, המטריצה הפיננסית שלה, מדיניות הנהלתה והתמחור היחסי שלה - כל אלו הופכים את איגרת החוב של החברה לשנת 2023 לאטרקטיבית להשקעה

סיגייט / תילום: בלומברג
סיגייט / תילום: בלומברג

חברת סיגייט (Seagate) היא מובילה עולמית בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרי דיסק קשיח, המשמשים ככלי לאחסון של אינפורמציה אלקטרונית במגוון מערכות - ממחשבים אישיים ועד מרכזי מידע אלקטרוניים. החברה היא אחת משתי חברות מובילות בתעשיית ה-Hard disc drive (HDD), אשר עברה תהליך של מיזוגים ורכישות בעשור האחרון. מטה החברה בקליפורניה ארה"ב, והיא מעסיקה כ-52 אלף עובדים.

סיגייט מכרה ב-12 החודשים האחרונים בהיקף של כ-14 מיליארד דולר, עם EBITDA (רווח בנטרול מימון, מסים, פחת והפחתות) של 2.65 מיליארד דולר (מרווח של 18.9%). מבחינת חלוקה גיאוגרפית, כמעט 50% מהמכירות באסיה, 27% בצפון אמריקה ו-20% באירופה. אחד המאפיינים המעניינים של החברה נובע מתנאי השוק שבהם היא פועלת. ניתן לתאר כיום את השוק הזה כדואופול (החברה השנייה היא Western Digital, עם נתח שוק של כ-45%); כך שמדובר על חברות עם כוח תמחור גבוה יותר, והדבר בא לידי ביטוי בתחזיות הרווחיות של החברה. בניגוד לתנודתיות בהכנסות ובתזרים המזומנים, שאפיינה את התעשייה קודם לתהליך הקונסולידציה, לא סביר שנראה חזרה לתנודיות כזו אחריו.

סיגייט היא בעלת נוכחות גלובלית מרשימה, ובכך נהנית מפיזור סיכונים, כמו גם ממגוון רחב של מוצרי HDD למחשבים אישיים וכן למרכזי מידע גדולים. החברה שומרת על מחקר ופיתוח ויעילות שיווקית, אשר הכרחיים לשם שמירה על תחרותיות בתעשיית אחסון המידע.

יתרון חשוב מבחינת בעלי החוב הוא מדיניות ההנהלה. אנו נתקלים לא פעם בחברות איכותיות, אשר בעלי החוב אינם יכולים להיות רגועים, בשל מאמץ מיוחד של ההנהלה לרצות את בעלי המניות על חשבון בעלי החוב. נדמה כי במקרה של סיגייט, אנו נמצאים בנקודת זמן שבה ההנהלה בחרה לנקוט מדיניות שקולה ומאוזנת יותר. הכותרת של מדיניות זו היא יעד מינוף (חוב ל-EBITDA) מקסימלי של 1.5 שההנהלה שמה לעצמה.

עוד נציין, כי סיגייט עברה תהליך ארוך שנים של שיפור בתוצאות ושל שינויים בתעשייה, אשר בסופו העלתה השבוע חברת הדירוג מודי'ס את דירוג החברה ל-Baa3 עם אופק דירוג יציב, והיא זוכה לדירוג השקעה מכל 3 חברות הדירוג המרכזיות.

בנוסף, בסוף חודש נובמבר הודיעה סיגייט גם על הנפקה של 500 מיליון דולר של איגרות חוב ל-20 שנה, בין היתר על מנת לממן מחדש איגרת קיימת של החברה לשנת 2016. מהלך זה מאפיין את פעילות החברה להארכת מח"מ של החוב המונפק שלה - הן באמצעות ההחלפה באג"ח ארוכה יותר, והן באמצעות רכישה של האיגרות בעלות הקופונים הגבוהים יותר.

קופת מזומנים של 58% מגובה החוב

המטריצה הפיננסית של סיגייט היא חזקה ביותר. קופת המזומנים שלה עומדת על כ-58% מסך החוב. מבט על המכירות השנתיות של החברה מלמד, כי אמנם היא רשמה צמיחה שלילית חד- ספרתית בהיקף המכירות בשנים הפיסקליות 2013 ו-2014, אולם הדבר בא לאחר שנה פנומנלית ב-2012, עם צמיחה חד-פעמית של 36% לעומת 2011.

אם ננרמל את התצפית הזו, נראה כי החברה בסך הכול שומרת על מכירות יציבות, ואף צפויה להציג צמיחה חד-ספרתית חיובית בשנים הפיסקליות 2015 ו-2016. ניתן לראות גם, כי החברה מצליחה לשמור על יציבות ואף על שיפור של המרווחים השונים בפעילותה.

כאמור, יחס המינוף של סיגייט עומד כיום (לאחר ההנפקה האחרונה) על 1.4, והחברה הציבה לעצמה יעד חיובי לשמור על יחס מינוף נמוך מ-1.5. יעד זה של החברה מהותי בהבנה, כי החלטותיה הניהוליות בהקשר של רכישות והחזר לבעלי המניות יהיו אתנו גם מכאן הלאה, אך ככל הנראה באופן מדוד ושקול.

לסיגייט יחסי נזילות חזקים עם מזומנים ושווי מזומנים של כ-2.2 מיליארד דולר, נכון לאוקטובר 2014. החברה מתאפיינת ביכולת יצירת מזומנים חזקה בהיקף של תזרים תפעולי של כ-2.5-2.7 מיליארד דולר בשנה, עם נתון השקעות הוניות (CAPEX) של כ-500-700 מיליון דולר בשנה.

בצד הסיכונים, בפני סיגייט קיימת תחרות מצד טכנולוגיות מתחרות (SSD), מגמות של שינויי צריכה וחשש מתמיד מפני שינוי במדיניות ההנהלה בהקשר להחזר הון לבעלי המניות.

אג"ח סיגייט לשנת 2023 מציעה כיום תשואה של 4.11% (מרווח של 193 נ"ב מעל איגרת החוב הממשלתית המקבילה בדולר). עקום חברות הטכנולוגיה בארה"ב בדירוג BBB עם מח"מ דומה, מציע תשואה של 3.75%. לאור כל אלו - העלאת הדירוג של החברה, המטריצה הפיננסית, התנהלות הנהלת החברה והתמחור היחסי - נראה כי מדובר באיגרת חוב אטרקטיבית למשקיעים בפרופיל דומה.

*** הכותבים הם המנכ"ל המשותף של אופנהיימר ישראל ואנליסט המאקרו והחוב של בנק ההשקעות. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם