עבר הסעיף שיבטיח קיום ערוץ 10; יחתום עם שלמה נחמה

יוסי ורשבסקי: "לפני שנה הערוץ ננטש על ידי בעל המניות הדומיננטי שלו. בעל המניות הנוכחי לא יכול היה להזרים יותר כספים והערוץ נאלץ לעבור תוכנית התייעלות מאוד כואבת. אבל נבנה משהו חדש ושונה שנותן לערוץ 2 תחרות בתכנים ומסחרית"

יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן
יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן

נסללה הדרך להמשך קיומו של ערוץ 10. זאת לאחר שוועדה מיוחדת שגובשה לנושא בכנסת, בראשותו של ח"כ זאב אלקין, אישרה התוספת לסעיף בחוק הרשות השנייה, אשר אמור להסדיר את המעבר לרישיונות בשוק הטלוויזיה המסחרית ולהוריד את חסם על ידי הפחתה של רף ההשקעה בתוכן מקור ל-130 מיליון שקל. על פי דבריו של מנכ"ל ערוץ 10 בדיון - עם הסרת חסם זה יחתום שלמה נחמה בתוך ימים אחדים על כניסתו כמשקיע לערוץ.

"לפני שנה הערוץ ננטש על ידי בעל המניות הדומיננטי שלו", אמר יוסי ורשבסקי. "בעל המניות הנוכחי לא יכול היה להזרים יותר כספים והערוץ נאלץ לעבור תוכנית התייעלות מאוד כואבת. אבל נבנה משהו חדש ושונה שנותן לערוץ 2 תחרות בתכנים ומסחרית. הוא החליט שלא יעשה יותר ריאליטי וייתן תחרות שונה ממה שקיים היום בטלוויזיה המסחרית".

לשאלתו של אלקין ענה ורשבסקי, כי נחמה יהיה משקיע בודד, עד כמה שידוע לו. "בתוכנית העסקית אנחנו מבקשים בתוספת הזאת יותר לא לשדר ריאליטי", אמר ורשבסקי. "אני לא נוקט בלשון של איכות או לא, מה שעושים בערוץ 2 זו טלוויזיה מצוינת, הצופים יחליטו מה נכון ומה לא נכון, אנחנו לא קומיסרים של תוכן, בשביל זה יש תחרות. התוספת מקלה על שוק הטלוויזיה, בשוק הישראלי בניהול נכון יש מקום ליותר משני שחקנים. את התוכנית שלנו בחן שלמה נחמה ואני מקווה שבימים הקרובים יחתם הסכם בינו ובין בעלי המניות של ערוץ 10".

לדבריו, לא מדובר עוד במשקיע "אלטרואיסטי, אלא בעל אינטרסים כלכליים. נחמה רוצה להחזיר את ההשקעה שלו. על מנת להחזיק שידור טלוויזיה מסחרי לערוץ 2, אנחנו צריכים להשקיע משמעותית יותר מ-130 מיליון שקל (הרף שנקבע לכניסה לשוק - ל"א), אני מניח שזה יהיה יותר מ-200 מיליון שקל, לא נרד לרף התחתון".

מרשת נמסר, "אנו מברכים את ערוץ 10 על כך שנסללה הדרך להמשך פעילותו, ומקווים כי עתה תתפנה הרשות השניה ביחד עם כל הגורמים הרלוונטים לרבות האוצר,משרד התקשורת והמשפטים לטפל בבעיות הדחופות והמאימות על הישרדותו של ערוץ 2 והמצב הקשה שבו הוא שרוי. כפי שסיכם היום חכ אלקין בדיון שנערך הבוקר, האתגר הגדול של הכנסת הבאה הוא לפתור את בעיית ערוץ 2 , שאם כן יווצר מצב אבסורדי שבו ישאר בעל רישיון אחד".