לקוח פלאפון: החברה גבתה תשלום על טאבלט "מתנה"

הלקוח תובע 50 אלף שקל ■ פלאפון: "החברה לא נתנה טאבלטים מתנה"

לקוח של פלאפון תובע 50,000 שקל מהחברה בטענה כי שוכנע על ידי נציגי החברה לקבל מכשיר סלולרי חלופי וטאבלט במתנה, כאשר בפועל הוא חויב עליהם בחשבונות שהונפקו לו לאחר מכן. עוד טוען הלקוח, כי כשבירר את פשר החיובים הללו, הציגה לו פלאפון מסמכים מזויפים כאילו חתם על החיובים - דבר שלטענתו לא עשה מעולם.

באמצעות עו"ד גיל מיכלס, טוען התובע כי הגיע לתחנת שירות לקוחות של פלאפון בבני ברק, לצורך תיקון מכשיר נייד מסוג סמסונג יאנג שהיה מבוטח אצל הנתבעת. לדבריו, נציג השירות אמר לו כי לחברה אין כדאיות כלכלית לתקן מכשיר מהסוג שברשותו, והציע לתובע מכשיר חלופי חדש, תוך התחייבות מפורשת כי המכשיר ניתן ללא כל תמורה. בנוסף ארז לו נציג גם מכשיר טאבלט שניתן לו "כמתנה" וכל זאת מבלי שהתובע התבקש לחתום על מסמך כלשהו.

לדברי התובע, בעקבות תחקיר ששודר בערוץ 10 בנובמבר 2014, בנושא "הונאת הטאבלטים של חברת פלאפון", נדלקה אצלו נורה אדומה. הוא בדק את חשבוניות החיוב שנשלחו אליו והופתע לגלות כי הוא מחויב בתשלום על המכשיר החלופי שקיבל (שניתן כאמור "ללא תמורה"), וכן על הטאבלט שניתן לו, תוך הבטחה כי מדובר במתנה הניתנה לו בהיותו לקוח ותיק.

עיון בחשבוניות גילה לתובע כי עבור ה"מתנות" שקיבל מפלאפון הוא חויב ב-1,808 שקל בגין המכשיר החלופי, וב-1,616 שקל בגין הטאבלט, ובסך הכל 3,424 שקל אשר מנוכים לו ב-36 תשלומים חודשים בסך של 95.50 שקל החל מחשבונית חודש ספטמבר. במרכז השירות נמסר לו חוזה אחיד רב עמודים, שלכאורה הוא חתום עליו. לדברי התובע, החתימה המתנוססת על גבי החוזה כלל איננה חתימתו, ולכן הגיש תלונה במשטרה על זיוף חתימתו. כעת דורש התובע מפלאפון לבטל את כל החיובים בהם חויב שלא כדין עבור המכשיר החלופי והטאלבט, להשיב לו את כל התשלומים ששולמו וישולמו על ידו עד למועד פסק הדין, בצירוף ריבית והפרשי הצמדה כחוק, וכן לשלם לו הוצאות ופיצויים בסך 50 אלף שקל.

תגובת פלאפון: "נגיב בבית המשפט. בכל מקרה, פלאפון לא הציעה טאבלטים מתנה. המקרה ייבדק ויטופל לגופו".