מיני מבחן: מה מציעה האחות הקטנה והחדשה של אאודי

מתחת למכסה המנוע דחוק מנוע ה-2 ליטר טורבו בריון, שמוכר לנו מגולף GTI ■ המנוע הזה מייצר 231 כ"ס ו-37 קג"מ, ומשודך לתיבה ידנית עם יחסי העברה ספורטיביים

אאודי צפויה לסיים את 2014 בישראל עם קרוב ל-2,800 מכירות - צמיחה של כמעט 300% בתוך שש שנים. אלה נתונים מרשימים למותג פרימיום, שמוכר מוצרים בטווח המחיר שבין 40 אלף ל-400 אלף דולר. מאחוריהם ניצבת הצלחת המותג לפנות באפקטיביות לקהל מכל קשת הגילים. מצד אחד קהל הבוגר/מבוגר, שרואה בו מותג "סולידי" ו"מכובד". מצד שני צעירים מעדות "המהיר והעצבני", שסולידיות רחוקה מהם.

הוכחה לכך היא הכמויות המרשימות של דגמים ממשפחת ה-S הספורטיבית של אאודי, שעלו על כבישי הארץ בשנתיים האחרונות, למרות מחיר שאינו שווה לכל נפש. על גל ההצלחה הספורטיבית החליטה אאודי להתחיל לייבא לארץ גם את האחות הקטנה והחדשה S1.

הרחוב הישראלי אמנם נוטה להעניק כבוד למכונית בהתאם למטראז' שלה, אבל גם ל-S1 הקטנטנה, שאורכה פחות מ-4 מ', אין מה להתבייש באגף הפוזה. יש לה חישוקים רציניים, תפיחות בולטות וכמות מרשימה של עזרים אווירודינמיים מוחצנים. אם מוסיפים לכך שילוב צבעים עצבני - כמו צבעי הצהוב-שחור נוסח דבורה אפריקנית של רכב ההדגמה - מקבלים יחס גבוה מאד של "תשומת לב למטר אורך".

תא הנוסעים דומה לזה של אאודי A1 רגילה, למעט אבזור עשיר מאד, תוספת הכרחית של מושבי ספורט תומכים ושלל קישוטים ספורטיביים. למרות הממדים הקטנים התא שימושי. הכניסה למושבים האחוריים מבעד לדלתות הקדמיות של גרסת ה-3 דלתות (דגם 5 דלתות יופיע בעתיד), מרווח הרגליים והכתפיים נסבל כל עוד לא מנסים לדחוק מאחור נוסע שלישי, משטחי החלונות מונעים תחושת מחנק ונפח תא המטען (200 ליטר) ימלא ללא קושי מטלות עירוניות טיפוסיות.

כמובן, שמוקד העניין לא נמצא בתא המטען אלא בקצה השני. מתחת למכסה המנוע דחוק מנוע ה-2 ליטר טורבו בריון, שמוכר לנו מגולף GTI. המנוע הזה מייצר 231 כ"ס ו-37 קג"מ, ומשודך לתיבה ידנית עם יחסי העברה ספורטיביים. כל הכוח והמומנט מועברים להנעה דרך ארבעת הגלגלים. התוצאה היא בדיוק מה שניתן לדמיין: מפציץ-כיס חסר מנוח. כל לחיצה על הדוושה, בכל הילוך, יוצרת גל אדיר של תאוצה מיידית, שגורמת לפרקי אצבעותיו של נהג האחוזות בהגה להלבין ולהתהדק כאילו אחזו בגלגל הצלה. העברת הכוח מתבצעת ביעילות מושלמת, ללא שמץ של החלקת גלגלים או לחימת הגה, אבל הממדים הקטנים של המכונית, שלא מעניקים לנהג את הביטחון הפסיכולוגי של מכוניות גדולות וכבדות, מעצימים את הריגוש. את החוויה הדינמית משלים פס קול מחמם לב הלקוח מעולם מכוניות המסלול.

הדבורה העצבנית של אאודי יודעת גם לעקוץ, בזכות היגוי חד כתער, נטיית גוף מזערית בפניות הדוקות, אחיזת כביש אדירה, ויכולת בלימה מרשימה. שיכוך הזעזועים נוקשה ופחות ידידותי מזה של ה-S3, אבל כמה קפיצות ודילוגים על מהמורות רק מוסיפים לריגושי ה"אקסטרים".

עם תיבה ידנית, 3 דלתות ומחיר של 232 אלף שקל (כמו גולף GTI גדולה), S1 תהיה לא יותר מתבלין אקזוטי וחריף בתבשיל המכירות המפואר של אאודי. אבל כל חובב סחוג יספר לכם, שחריף זו התמכרות קשה.