אושרה תכנית ל-1,200 יחידות דיור במתחם השלישות ברמת גן

התכנית כוללת מגדלי מגורים בני 33 עד 47 קומות וחלה על שטח של 70 דונם הנמצא בין הרחובות דרך בן גוריון וקריניצי ■ 25 דונם מהתכנית יוקצו לטובת פארק עירוני

תכנית הנדל"ן, אתר בנייה, בתים / צילום: תמר מצפי
תכנית הנדל"ן, אתר בנייה, בתים / צילום: תמר מצפי

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, אישרה את התכנית המיועדת למתחם השלישות ברמת גן הכוללת 1,200 יחידות דיור וזאת במסגרת יישום החלטת הממשלה על פינוי מחנות צה"ל מאזורים עירוניים. התכנית חלה על שטח של 70 דונם הנמצא בין הרחובות דרך בן גוריון וקריניצי, ומציעה לפנות את המחנה הצבאי על ידי שינוי יעוד הקרקע למגורים, מסחר מבני ציבור ושטח ציבורי פתוח, תוך שימור בניינים היסטוריים במחנה ושימור עצים בוגרים.

התכנית כוללת מגדלי מגורים בני 33 עד 47 קומות שיכללו כאמור 1200 דירות, 20% מתוכן בשטח של 63 מ"ר, 10% מתוכן בשטח 75 מ"ר, ו-35% בשטח של עד 120 מ"ר. זאת במטרה ליצור תמהיל דירות מגוון המתאים להיקף גדול ככל הניתן של אוכלוסיות.

25 דונם מהתכנית יוקצו לטובת פארק עירוני, ובו ישומרו העצים הקיימים ומספר צריפים היסטוריים אשר שימשו את המחנה והשימוש בהם יהיה לצרכי ציבור, וכן אזור עתיקות.

נדבך חשוב בתכנית הוא הרחבתו של רחוב בן גוריון לאורך המתחם ברוחב של כ- 12.5 מטרים שתאפשר גם הקמת תחנת רכבת קלה של הקו הצהוב המתוכנן לעבור בדרך בן גוריון אל מרכזי התעסוקה של בני ברק ותל אביב.