משרד הביטחון: הצלחה בניסוי למערכת "חץ 3"

מערכת ההגנה המתקדמת מפני טילים ארוכי טווח שיגרה בהצלחה טיל מטרה, כחלק משורת הניסויים המתוכננים במערכת ■ בהמשך יתבצעו ניסויי יירוט בדרך להפיכתה למבצעית

במקום טיל איראני: מערכת הביטחון ביצעה היום ניסוי מוצלח בטיל מטרה למערכת ההגנה האווירית "חץ 3". עם סיום הניסוי נמסר כי הטיל ביצע את מסלולו המתוכנן בהצלחה.

בניסוי השתתפו נציגים אמריקנים הלוקחים חלק בפיתוחה של מערכת ההגנה האווירית, יחד עם התעשיות הישראליות המעורבות בפיתוח מערכת הנשק: התעשייה האווירית, חברת אלתא, אלביט מערכות ואלישרא. את טיל המטרה פיתחה חברת רפאל. חברת בואינג האמריקנית מעורבת גם היא בייצור הטילים.

הניסוי נערך במסגרת בניית כיפת הגנה אווירית לישראל מפני טילים בליסטיים, כמו טילי ה"שיאהב" שנמצאים בידי איראן. מערכת החץ היא מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב שכבתית על ישראל.

4 שכבות הגנה

מערך ההגנה הרב שכבתי מתבסס על ארבע שכבות הגנה: מערכת "כיפת ברזל" שמיירטת רקטות בעלות טווח בינוני, מערכת "שרביט קסמים" שנמצאת בפיתוח ואמורה לתת מענה לרקטות קצרות טווח, מערכת "חץ 2" המבצעית כבר כעשר שנים ו"חץ 3" שנמצאת, כאמור, עדיין בניסוי.

בעתיד הקרוב צפויים ניסויי ירוט עם מיירט "חץ 3", בתקווה שהניסוי יעבור בהצלחה - והחץ 3 יהיה המרכיב האחרון במערכת ההגנה האווירית של ישראל. עם סיום כל הפיתוחים, ישראל אמורה להיות מוגנת מאיום הטילים יותר מכל מדינה אחרת בעולם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את מערכת הביטחון על הניסוי המוצלח. "זהו צעד נוסף בפעולות שאנו עושים במטרה להגן על אזרחי מדינת ישראל מפני האיומים המופנים כלפינו", אמר.