הבחירות הפילו את "ועדת זליכה 2" לבחינת שינויים בענף הכדורסל

פרופ' ירון זליכה שוב גויס לעמוד בראש הוועדה, בדומה לזו שהמליצה על רפורמה מקיפה בכדורגל; ההחלטה על פיזור הכנסת פיזרה גם את הוועדה

הקדמת הבחירות וההחלטה על פיזור הכנסת עצרו את הקמתה של "ועדת זליכה 2", שנועדה לבחון שינויים מבניים מקיפים גם בענף הכדורסל בישראל. מדובר על ועדה דומה לזו שהוקמה על-ידי שרת הספורט לימור לבנת בקיץ 2012, בראשה עמד פרופ' ירון זליכה, והובילה לרפורמה מקיפה בענף הכדורגל.

במקרה של "זליכה 2", הסיבה העיקרית עבורה יועדה הוועדה היא ההתנהלות של איגוד הכדורסל. במהלך שלוש השנים האחרונות כיהנו באיגוד הכדורסל ארבעה יו"רים שונים (שי שני, אבנר קופל, דן חלוץ, עמירם הלוי), והוא מנהל דיאלוג ארוך מזה תקופה ארוכה מול רשם העמותות בנושא הסדרת תקנון האיגוד.

לאחרונה פורסם ב"גלובס" כי מתרומה של מפלגת ישראל ביתנו בסך מיליון שקל עבור אקדמיית הכדורסל של האיגוד במכון וינגייט, הועברו כ-100 אלף שקל דמי תיווך לחברה שבבעלות בתיה כהן, אשתו של רמי כהן, מנכ"ל משרד החקלאות (העמלה שולמה לפני שכהן מונה לתפקיד מנכ"ל). כהן הוא חבר בכיר בישראל ביתנו.

גם במקרה הנוכחי מי שהיה אמור לעמוד בראש הוועדה הוא פרופ' ירון זליכה. זליכה נתן את הסכמתו והתחייבותו לעניין וכבר העביר לשרת הספורט לבנת רשימה ובה מספר חברים עליהם הוא ממליץ לוועדה החדשה. בין חברי הוועדה שהומלצו לשרת הספורט על-ידי זליכה - ד"ר גלית עילם, רו"ח אבישי עובדיה, עו"ד נדב עשהאל ועו"ד ורו"ח אורי שמש - שלושת האחרונים ישבו גם בוועדת זליכה בנושא הכדורגל.

כתב המינוי לוועדה היה אמור להיות מאושר בתקופה הקרובה, אולם כאמור ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות שהובילו לפיזור הממשלה הובילו לקבורתה של הוועדה עוד בטרם הקמתה.